تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 12, 2021
16:51 دوشنبه، 21ام تیرماه 1400
کد خبر: 126313

دولت چین ۴۰ میلیون دلار یوان دیجیتال بین شهروندان خود توزیع کرد

 
دولت چین در کمپین تبلیغاتی با نام «‌پاکت قرمز»، تاکنون ۴۰ میلیون دلار یوان دیجیتال بین شهروندان پنج شهر بزرگ شنژن، سوژو، پکن، چنگدو و شانگهای توزیع کرده است.
 
کمپین «پاکت قرمز» در واقع برای تبلیغ ارز دیجیتال ملی چین (CBDC) طراحی شده تا یوان دیجیتال به مصرف کنندگان چینی برسد. براساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی «Tuoluo»، تاکنون رقمی بالغ بر ۲۶۹ میلیون یوان دیجیتال معادل حدود ۴۱.۵ میلیون دلار در پکن توزیع و به دست مردم آن منطقه رسیده است.
 
در شنژن، مرکز اقتصادی و مالی نیز رقمی در حدود ۶۰ میلیون یوان دیجیتال (رقمی بالغ بر ۹ میلیون دلار) را در پاکت‌های قرمز رنگی بین مردم این شهر توزیع کرده است. دولت چین قصد دارد به شکل‌های مختلف یوان دیجیتال را برای استفاده در بخش مراقبت‌های پزشکی، آموزش، حمل و نقل و همچنین کاربردهای دیگری در دستور کار خود قرار دهد تا تعداد افراد بیشتری به این ارز دیجیتال روی آورده و از آن استفاده کنند.
 
دولت چین پیشرفته‌ترین پروژه ارز دیجیتال را در بین کشورهای پیشرو در پیش گرفته و برای رسیدن به اهداف خود مشکلی با پرداخت میلیون‌ها دلار هزینه ندارد. در حقیقت این کشور سال‌هاست روی ارز دیجیتال ملی کار می‌کند.
 
مقامات چین با طرح‌های آزمایشی برای یوان دیجیتال، با سرعت به سمت اهداف خود پیش می‌رود. ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) از زمان معرفی اولیه در سال ۲۰۱۴ تاکنون، وارد هفتمین سال توسعه خود می‌شود و کمپین پاکت قرمز نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.
 
در سنت چینی، پاکت قرمز معمولا برای هدیه دادن پول به کودکان، اعضای خانواده، دوستان یا کارمندان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمادی از داشتن آرزوی موفقیت است. در واقع رنگ قرمز در چین به عنوان نمادی از انرژی و خوشبختی شناخته می‌شود. باید دید دولت چین در ادامه چه برنامه‌هایی را در این زمینه دنبال می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.