اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 14, 2021
11:41 چهارشنبه، 23ام تیرماه 1400
کد خبر: 126385

عرضه جهانی سرویس یوتیوب Shorts آغاز شد

 
سرویس یوتیوب Shorts، رقیب تیک تاک بالاخره از حالت عرضه محدود درآمد و به‌صورت جهانی در دسترس کاربران قرار گرفت. حالا کاربران اکثر کشورها می‌توانند از ویدیوهای کوتاه این سرویس استفاده کنند و برای آن محتوا بسازند.
 
یوتیوب Shorts سال گذشته میلادی در هند شروع به کار کرد و بعد به ۲۶ کشور دیگر از جمله آمریکا و بریتانیا رفت. حالا یوتیوب امروز اعلام کرده که اگرچه سرویس Shorts هنوز در فاز بتا قرار دارد، اما بیش از ۱۰۰ کشوری که در حال حاضر از خدمات یوتیوب بهره می‌برند، می‌توانند به سرویس Shorts هم دسترسی داشته باشند.
 
یوتیوب با راه‌اندازی این سرویس به دنبال جذب بخشی از سهم بازار تیک تاک است. با این حال، Shorts این شانس را دارد که از یکپارچگی درون بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو دنیا استفاده کرده و عقب‌ماندگی خود را نسبت به تیک تاک جبران کند.
 
 
سرویس Shorts اخیرا این قابلیت را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار داد تا بتوانند از ویدیوهای یوتیوب نمونه صوتی بگیرند. گوگل می‌گوید در تلاش است که روش‌هایی را برای ایجاد پیوند بین ویدیوهای Short و ویدیوهای معمولی یوتیوب که از آن‌ها نمونه صوتی گرفته شده، ایجاد کند.
 
نکته عجیب ماجرا این است که یوتیوب سعی دارد فرمت ویدیوهای کوتاه تیک تاک را کپی کند، در حالی که تیک تاک می‌خواهد به سمت ویدیوهای طولانی یوتیوب پیش برود. البته این اتفاق از یک نگاه منطقی است، چون این شرکت‌ها در زمینه فعالیت خود بازار را به اندازه کافی در دست گرفته‌اند و می‌خواهند سهمی از سایر حوزه‌ها داشته باشند.
 
تیک تاک اخیر حداکثر مدت زمان ویدیوها خود را برای همه کاربران به سه دقیقه افزایش داد. افزون بر این، اپلیکیشن این پلتفرم چندی قبل برای اندروید TV و فایر TV منتشر شد. از زمانی که ممنوعیت استفاده از تیک تاک در آمریکا لغو شده، این شرکت با انگیزه و امید بیشتری به فعالیت و ارائه قابلیت‌های جدید ادامه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.