اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 9, 2021
15:52 شنبه، 17ام مهرماه 1400
کد خبر: 129252

گوگل و یوتیوب نمایش تبلیغات برای محتواهای «انکارکننده تغییرات اقلیمی» را متوقف می‌کنند

 
در این هفته، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای چندین محصول خود مانند گوگل مپس معرفی کرد که باعث می‌شد کاربران انتخاب‌های پایدارتری داشته باشند. حالا این غول جستجوی اینترنتی در تصمیم جدیدی، تبلیغات یا کسب درآمد از طریق محتواهایی که تغییرات آب و هوایی را انکار می‌کنند، ممنوع کرده است.
 
گوگل امروز قانون مربوط به «آگهی‌ها و سیاست‌های درآمدزایی از طریق تغییرات آب و هوا» را به‌روزرسانی کرده است. در متن بیانیه گوگل آمده است:
 
«در سال‌های اخیر، شرکای تبلیغاتی و ناشران ما درباره تبلیغاتی که ادعای نادرستی در مورد تغییرات آب و هوایی دارند، ابراز نگرانی کردند. تبلیغ‌کنندگان نمی‌خواهند آگهی‌های آن‌ها در کنار این محتوا نمایش داده شود و ناشران و تولیدکنندگان محتوا نیز نمی‌خواهند این دسته از تبلیغات در ویدیوهای آن‌ها نمایش داده شود.»
 
در همین راستا از ماه آینده گوگل اجازه تبلیغات یا کسب درآمد از این دسته محتواها را ممنوع می‌کند. بنابراین از طریق ویدیوهایی که به هر طریقی «مسئله تایید شده تغییرات آب و هوایی» را انکار می‌کنند، نمی‌توان کسب درآمد کرد. از موارد دیگری که شامل این قانون می‌شود می‌توان به «نقض قوانین محتوای ناشر»، «تبلیغات ارائه شده توسط گوگل» و «ویدیوهای یوتیوبی که از طریق برنامه شریک این شرکت درآمدزایی می‌کند» اشاره کرد.
 
در ادامه بیانیه گوگل آمده است: «این امر شامل محتوایی می‌شود که از تغییرات آب و هوایی به عنوان یک شوخی یا اطلاعات غلط یاد می‌کند، ادعاهای مربوط به گرم شدن آب و هوای جهان در طولانی مدت را رد می‌کند و ادعاهای مربوط به تاثیر انتشار گازهای گلخانه‌ای یا فعالیت‌های انسانی در تغییرات اقلیم را غلط می‌داند.»
 
با این وجود گوگل تاکید می‌کند بین محتوایی که «ادعای نادرست را به عنوان واقعیت بیان می‌کند» و محتوای دیگری که «در مورد آن ادعا گزارش تهیه می‌کند»، تمایز قائل خواهد شد و مورد دوم می‌تواند به درآمدزایی و تبلیغات بپردازند. این کمپانی برای تدوین و ارائه خط مشی‌ با متخصصانی همکاری داشته تا در تدوین و ارائه خط مشی‌های جدید خود از آن‌ها کمک بگیرد.
 
با این وجود گوگل تاکید می‌کند بین محتوایی که «ادعای نادرست را به عنوان واقعیت بیان می‌کند» و محتوای دیگری که «در مورد آن ادعا گزارش تهیه می‌کند»، تمایز قائل خواهد شد و مورد دوم می‌تواند به درآمدزایی و تبلیغات بپردازند. این کمپانی برای تدوین و ارائه خط مشی‌‌های جدیدش با متخصصان این حوزه همکاری داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.