اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 11, 2021
12:50 پنجشنبه، 20ام آبانماه 1400
کد خبر: 130310

یوتیوب آمار دیسلایک ویدیوها را دیگر به صورت عمومی نمایش نمی‌دهد

 
یوتیوب با هدف حفظ آرامش یوتیوبرها و جلوگیری از آزار و اذیت آنها، به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر آمار نمایش دیسلایک‌ ویدیوها را برای عموم کاربران نمایش نمی‌دهد. البته دکمه دیسلایک همچنان دراین پلتفرم وجود خواهد داشت و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند، اما آمار دیسلاک‌ها تنها برای ادمین کانال‌ها قابل رویت خواهد بود.
 
به گفته یوتیوب تغییر جدید سرویس پخش ویدیو به منظور جلوگیری از حمله یا آزار و اذیت تولیدکنندگان محتوا توسط کاربران و ترویج «تعامل‌های محترمانه بین کاربران و سازندگان» اعمال شده است.
 
البته این اولین باری نیست که اخبار مربوط به این تغییر منتشر می‌شود. در اوایل سال جاری، یوتیوب اعلام کرده بود که در حال تست حذف گزینه دیسلایک است. با این وجود عدم نمایش تعداد دیسلایکِ ویدیوها می‌تواند کار را برای کاربران مشکل کند، زیرا بسیاری از کاربران ویدیوها موردنظر خود را بر اساس تعداد لایک و دیسلایک‌های آن انتخاب می‌کنند.
 
 
یوتیوب در ادامه پست وبلاگ خود تایید می‌کند که با آزمایش این قابلیت، متوجه شد افراد کمتری از این دکمه برای آزار و اذیت سازندگان محتوا استفاده می‌کنند. البته این رفتار همچنان ممکن است توسط برخی بینندگان ادامه داشته باشد، زیرا سازندگان همچنان می‌توانند تعداد دیسلایک ویدیوهای خود را مشاهده کنند.
 
«مت کووال» یکی از تولیدکنندگان محتوا یوتیوب در ویدیو کوتاه این شرکت توضیح می‌دهد که هرچند لایک و دیسلایک‌ها در ابتدا به عنوان یک راه ساده برای بینندگان در نظر گرفته می‌شود، برخی از کاربران از آن مانند یک بازی استفاده می‌کنند تا تعداد ارقام و آمار ویدیوها را افزایش دهند.
 
برخی از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به کاربران خود این امکان را داده‌اند که برخی معیارها را از دید عموم پنهان کنند. برای مثال اینستاگرام نیز پیشتر امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها را در اختیار کاربران خود قرار داده بود که این موضوع نشان‌دهنده نگرانی شبکه‌های اجتماعی نسبت به داده‌های کاربران خود را نشان می‌دهد.
 
همچنین بیشتر میزان دیسلایک ثبت شده به ویدیو Rewind یوتیوب در سال ۲۰۱۸ مربوط می‌شود که هم اکنون ۱۹ میلیون کاربر روی دکمه دیسلایک این ویدیو کلیک کرده‌اند. ظاهرا یوتیوب با تغییر جدید خود، علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان محتوا، قصد دارد آمار ویدیو خود را از دید سایر کاربران پاک کند.
 
ظاهرا این تغییر رویه از روز گذشته برای برخی کاربران فعال شده است اما احتمالا زمانی طول خواهد کشید که تعداد دیسلایک ویدیوها برای تمام کاربران مخفی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.