یکلینک، ابزاری آنلاین است که از سوی تیم توسعه کسبوکار یکتانت برای امکان تجمیع لینک سایتها و شبکههای اجتماعی در بایو اینستاگرام ارائه شده است. راشین درویش مدیر توسعه کسبوکار یکلینک میگوید انتظار دارند تا پایان ۱۴۰۰ تعداد کاربران این پلتفرم به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسد.
یکلینک به عنوان یکی از جدیدترین سرویسهای برنامه توسعه کسبوکار یکتانت کار خود را به طور رسمی از تیرماه ۱۴۰۰ آغاز کرده است. راشین درویش مدیر توسعه کسبوکار یکلینک در گفتوگو با پیوست توضیح داد: با توجه به استقبال از شبکه اجتماعی اینستاگرام و البته محدودیت این شبکه برای لینک شدن به دیگر شبکههای اجتماعی، ایده یکلینک توسط تیم توسعه کسبوکار یکتانت مطرح و توسعه داده شد.
درویش هدف از ایجاد ابزار یکلینک را کمک به کسبوکارهای کوچک و بزرگ و ایجاد ارتباط بهتر با مخاطبان عنوان کرد: یکلینک زیرساختی برای کسبوکارها فراهم میکند که به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیاز از جمله لینک تلگرام، واتساپ، آدرس سایت، شماره تماس و سوالات متداول خود را در یک لینک به شکل تجمیعشده در اختیار کاربران خود بگذارند.
یکلینک از یک سو با امکان ایجاد پروفایل و تجمیع لینکها به کسبوکارها کمک میکند تا بدون نیاز به نیروی فنی کسبوکار خود را توسعه دهند و از سوی دیگر به کاربران اینستاگرام کمک میکند به سادگی و مستقیم وارد لینکهای دلخواهشان شوند.
درویش قابلیت مهم دیگر یکلینک را امکان وصل شدن مستقیم به آپارات یا یوتیوب برشمرد: شرکتهای بزرگی که دائم در حال بهروزرسانی ویدئوها و کلیپهای تصویری خود هستند از طریق یک لینک میتوانند بدون نیاز به تنظیمات آپدیت دستی از قابلیت بهروزرسانی خودکار لینکها و ویدئوها در یکلینک استفاده کنند. این امکان همچنین برای سایتهایی که دارای وبلاگ هستند نیز گزینه مناسبی است چون به این ترتیب به صورت خودکار هر روزه سه تا ۱۰ مطلب آخرشان آپدیت میشود و این موضوع کار را برای شرکتهایی که وبلاگ دارند بسیار آسان میکند.
پنل کاربری یکلینک
درویش ادامه داد: تمام قابلیتهای یکلینک به جز «پست لینک» کاملاً رایگان است و در حال حاضر این سرویس با محدودیت ارائه شده است و کاربران تنها میتوانند یک تا دو بار در روز پستها را آپدیت کنند، گرچه این محدودیت در سرویس نسخه Pro برداشته خواهد شد. صاحبان کسبوکارها میتوانند با استفاده از پست لینک، پستهای اینستاگرامی خود را به صفحه مربوط به آن محصول در سایت لینک کنند.
امکان گزارشگیری و تحلیل دادهها در پلتفرم یکلینک
مدیر توسعه کسبوکار یکلینک در گفتوگو با پیوست، امتیاز رقابتی این پلتفرم را نسبت به رقبای داخلی، گزارشگیری و شخصیسازی اعلام کرد. به گفته درویش، کاربران در یکلینک میتوانند پروفایل خود را شخصیسازی کنند و به کمک آمار اطلاعات دقیقی از کسبوکار خود به دست آورند.
درویش چشمانداز کوتاهمدت یکلینک را دو برابر شدن تعداد فعلی کاربران و رسیدن آن به بیش از ۱۰۰ هزار نفر میداند اما معتقد است در برنامههای بلندمدت یکلینک توجه ویژه به مارکت و الگوریتمهای در حال تغییر اینستاگرام مد نظر قرار گرفته است.
او در آخر گفت: یکلینک در حال حاضر اولویت اول خود را توجه ویژه به کسبوکارهای کوچک و متوسطی میداند که منابع مالی زیادی نداشته و آشنایی عمدهای با بازاریابی محتوایی دیجیتال مارکتینگ و سئو ندارند. ما در واقع علاقهمند هستیم ابزارهایی تولید کنیم که به مدیریت بهتر کسبوکارها کمک کند و با تیم فنی در تلاشیم امکانات یکلینک را در همین جهت افزایش دهیم.
یکلینک در حال حاضر در حالت دسکتاپ و موبایل ارائه شده است و همچنین نسخه پرو آن نیز تا سه ماه اول ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.