اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

January 26, 2022
12:17 چهارشنبه، 6ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132688

قابلیت‌های NFT در راه یوتیوب

 
سایت ویدیویی یوتیوب در حال بررسی قابلیتهایی برای اینفلوئسنرهای این پلتفرم به منظور درآمدزایی از توکنهای غیرقابل معاوضه (NFT) است.
 
 سوزان وجیسکی، مدیرعامل یوتیوب در نامه‌ای درباره اولویتهای سال ۲۰۲۲ این شرکت اعلام کرد ما همواره به توسعه اکوسیستم یوتیوب برای کمک به تولیدکنندگان محتوا برای درآمدزایی از فناوریهای نوظهور شامل مواردی مانند NFT و همزمان ادامه تحکیم و بهبود تجربه‌های تولیدکنندگان محتوا و طرفداران آنها در یوتیوب متمرکز بوده‌ایم.
 
توکنهای غیرقابل معاوضه (NFT) دارایی‌های دیجیتالی معرف یک آیتم دیجیتالی مانند تصویر، ویدئو یا حتی زمین در دنیاهای مجازی هستند که اطلاعات مالکیت آنها در بلاک چین  نگهداری می شود. قیمت NFTها سال میلادی گذشته به حدی سریع افزایش پیدا کرد که در برخی مواقع، دلالان آنها را ظرف چند روز برای کسب سود بیشتر، می‌فروختند.
 
طبق آمار شرکت تحقیقاتی DappRada، حجم فروش NFT به ۲۴.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۹۴.۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ بالغ شد. ‌اطلاعات مذکور از ۱۰ بلاک چین مختلف که برای ثبت مالکیت NFT استفاده می‌شوند، استخراج شده‌اند.
 
توییتر هفته گذشته راه‌اندازی ابزاری را اعلام کرد که از طریق آن کاربران می توانند NFTها را به شکل تصاویر پروفایل شش ضلعی نمایش دهند. روزنامه فایننشیال تایمز ماه جاری گزارش کرد شرکت "مِتا پلتفرمز" سرگرم کار روی راه‌هایی است تا به کاربران امکان تولید و فروش NFTها در فیس بوک و اینستاگرام را فراهم کند. آدام موسری، مدیر اینستاگرام در دسامبر اعلام کرده بود این شرکت در حال بررسی NFTها است.
 
اپلیکیشن ویدیویی محبوب تیک تاک هم در ماه سپتامبر به این موج پیوست و کلکسیون NFT را اعلام کرد که توسط بعضی از اینفلوئنسرهای بزرگ این پلتفرم طراحی شده اند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ردیت هم در حال بررسی این فضا بوده و در لینکدین برای چند مهندس به منظور رشد سریع تیمی آگهی استخدام داده است که ساخت بزرگترین اقتصاد تولیدکننده محتوا در اینترنت را با کمک تولیدکنندگان محتوای مستقل، کالاهای دیجیتالی و NFTها هدف گرفته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.