اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 28, 2022
11:57 جمعه، 8ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132721

مهلت یک ماهه واتس‌اپ برای رفع نگرانی اتحادیه اروپا

 
کمیسیون اروپا در پی شکایت گروههای مصرف کننده اعلام کرد واتس‌اپ تا پایان فوریه مهلت یافت تا درباره تغییرات انجام شده در سیاست حریم خصوصی این سرویس پیام رسانی و منطبق بودن آن با قوانین حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا توضیح دهد.
 
 سازمان مصرف کننده اروپایی و هشت عضو این سازمان به کمیسیون اروپا و شبکه اروپایی سازمانهای مصرف کننده شکایت برده و اعلام کردند واتس‌اپ به شکل غیرمنصفانه کاربران را برای پذیرش سیاست حریم خصوصی خود و موافقت با اشتراک گذاری بخشی از اطلاعات آنها با مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) و سایر شرکتهای این گروه تحت فشار قرار داده است.
 
دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اظهار کرد: در این نگرانیها سهیم است و از واتس‌اپ خواست درباره سیاستش روشنگری کرده و مشخص کند آیا این سیاست منطبق با قانون حمایت از مصرف کننده اروپاست یا خیر. در بیانیه کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا آمده است: واتس‌اپ تا پایان فوریه مهلت دارد تا با تعهدات محکم درباره نحوه رسیدگی به نگرانیهای مذکور مراجعه کند.
 
 این مسئله که آیا واتس‌اپ اطلاعات کافی درباره شرایط جدید استفاده از سرویس فراهم می کند و آیا منصفانه است که اطلاعیه های واتس‌اپ (نوتیفیکیشنها) باعث می شوند کاربران سیاست حریم خصوصی جدید را قبول کنند، از جمله موارد مورد نگرانی است.
 
کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد نگران مبادله اطلاعات شخصی کاربران بین واتس‌اپ و گروههای شخص ثالث یا سایر شرکتهای مِتا پلتفرمز است.
 
کاربران واتس‌اپ در ژانویه درباره به‌روزرسانی شرایط استفاده از سرویس این پیام رسان اعتراض کرده بودند و بسیاری معتقد بودند این به‌روزرسانی به اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک منتهی می شود که اکنون "مِتا" نامیده می شود. بسیاری از کاربران تصور کردند مخالفت با شرایط جدید استفاده از سرویس به مسدود شدن حساب کاربری آنها منجر می شود. در واقع تغییر چندانی روی نداد. با این حال واتس‌اپ مجبور شد تغییراتش را به تاخیر بیاندازد و ماه‌ها تلاش کرد دیدگاه عمومی را در این باره تغییر دهد.
 
بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرد این شرکت درباره نحوه حمایت از حریم خصوصی کاربران در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا و منطبق با تعهداتش، به کمیسیون اروپا توضیحاتش را ارائه خواهد کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.