اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 6, 2022
11:29 یکشنبه، 17ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133029

چرا نمایشگاه مجازی کتاب امسال مختل نشد؟

 
مدیرعامل یک شرکت ارائه‌دهنده محصول در لایه زیرساخت به نمایشگاه مجازی کتاب تهران از تغییراتی که منجر به رفع اختلالات سال گذشته این رویداد شد می‌گوید.
 
فرید ستاری، مدیرعامل شرکت هم‌روش  درباره تغییرات رخ‌داده در لایه زیرساخت دومین نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه کتاب تهران که سال گذشته به صورت مجازی برگزار شد، از لحاظ کیفیت لایه زیرساخت به خاطر چالش‌هایی که وجود داشت، یک‌سری اختلالات داشت که به صورت رسانه‌ای هم مطرح شد. ما بعد از این قضیه، با مدیران محترم این مجموعه صحبت‌هایی داشتیم که پس از آن با ما برای رفع این چالش‌ها شروع به کار کردند.
 
او همچنین گفت: البته ما از ماه‌ها قبل، بستر استقراری را برای سرویس نرم‌افزار نمایشگاه مجازی کتاب تهران آماده کردیم و کلیه آن سرویس زیرساختی که نرم‌افزار این رویداد باید بر روی آن مستقر شود، روی پلتفرم هم‌روش مستقر شد. در همین ۱۰، ۱۵ روز اخیر هم که نمایشگاه در حال برگزاری بود، به‌صورت اکتیو و ۲۴ساعته مانیتور می‌کردیم و خدا را شکر امسال به خوبی برگزار شد. این اتفاق علاوه بر این‌که توانست کیفیت را در لایه زیرساخت بالا ببرد، توانست هزینه‌ها را هم کم کند. چون این حوزه، حوزه‌ای است که معمولا در مجموعه‌های دیگر با هزینه‌های خیلی بالاتری آن را مدیریت می‌کنند.
 
ستاری سپس درباره اتفاقی که با کوبرنتیس مدیریت‌شده در لایه زیرساخت برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب افتاد توضیح داد: اتفاقات مختلفی وجود دارد؛ معمولا بعضی وقت‌ها به نظر می‌آید که بحث مقیاس‌پذیری‌ست. وقتی در سیستمی سرویس‌دهی ارائه می‌شود که به اصطلاح ترافیک سرچ یا ترافیک یک‌دفعه‌ای دارد مثل: نمایشگاه مجازی کتاب که دیدیم از دسترس خارج می‌شود. تکنولوژی کوبرنتیس راهکارهایی دارد که بحث مقیاس‌پذیری را حل می‌کند. بحث دیگر این است که لود تست اتفاق بیفتد؛ یک‌سری لودهای مجازی شبیه‌سازی‌شده روی این پلتفرم قبل از اتفاق اصلی ایجاد شود تا بتواند آن را شبیه‌سازی کند تا مسائلی که ممکن است در آن پلتفرم اتفاق بیفتد، شناسایی شوند و بتوان آن‌ها را حل کرد.
 
او افزود: بحث‌های بهینگی زیرساخت هم وجود دارد. اگر از لحاظ کلان نگاه کنیم، دلیل این‌که معمولا این اتفاق نمی‌افتد این است که به صورت پراکنده انجام می‌شود؛ یعنی هر مجموعه‌ای می‌خواهد برای خودش این بهینگی را انجام دهد و به خاطر محدودیت‌های منابع انسانی و حوزه تخصصی معمولا تا حد معمولی اتفاق می‌افتد ولی وقتی با یک مجموعه تخصصی کار می‌کنند سرریز دانشی که وجود دارد، باعث می‌شود کیفیت بهتر شود.
 
فرید ستاری درخصوص وضعیت دومین نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: وضعیت امسال در بحث زیرساخت خوب بود. طبق آمارهایی که داشتیم، این‌طور نبود که نمایشگاه از دسترس خارج شود. در بحث تجربه کاربری و استفاده از سایت که مربوط به لایه‌های نرم‌افزاری است، من تخصصی ندارم و اظهارنظر نمی‌کنم اما با رویکردی که می‌بینم امیدوارم آن سرویس‌ها هم رو به بهبود بروند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.