تلفن همراه

سخت‌افزار

سیستم‌عامل

فناوری اطلاعات

گوشی

February 16, 2022
16:29 چهارشنبه، 27ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133355

انویدیا مشکلات به‌روزرسانی اندروید 11 را با Shield Experience رفع می‌کند

 
انویدیا به‌منظور رفع باگ‌های گزارش شده در به‌روزرسانی اندروید ۱۱ خود برای تی‌وی باکس‌های سری شیلد، به‌روزرسانی منتشر کرده است.
 
پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام انویدیا حدود یک‌ماه قبل به‌روزرسانی Shield Experience 9.0 مبتنی‌بر اندروید ۱۱ را برای مجموعه‌ی تی‌وی باکس‌های سری شیلد منتشر کرد. متأسفانه این به‌روزرسانی با مشکلاتی همراه بود و بنابراین بیشتر کاربران تحت تأثیر باگ‌های متعدد قرار گرفته‌اند؛ مشکلاتی که امیدواریم با انتشار به‌روزرسانی جدید رفع شوند.
 
همان‌طور که فون‌آرنا گزارش داده است، درحالی‌که تعدادی از مشکلات خاص در برخی از مدل‌های تی‌وی باکس‌های انویدیا شیلد مشاهده شده است، اما بیشتر این باگ‌ها با به‌روزرسانی اندروید ۱۱ روی همه‌ی مدل‌های تی‌وی باکس‌های انویدیا تأثیر می‌گذارد. انویدیا در تلاش است با انتشار Shield Experience Upgrade 9.0.1 همه‌ی این باگ‌ها را رفع کند، اما فقط زمان نشان خواهد داد که آیا این شرکت موفق خواهد بود همه‌ی مشکلات گزارش شده را فقط با یک به‌روزرسانی جدید رفع کند یا خیر.
 
باگ‌های مهمی که با این به‌روزرسانی جدید رفع شده‌اند شامل موارد زیر است:
مشکل PLEX Media Server
مجوز ذخیره‌سازی در پخش‌کننده‌های محتوای چندرسانه‌ای، مرورگرهای فایل و برنامه‌های شبیه‌ساز
مشکل لگ هنگام پخش محتوا
HDMI و نمایشگر:
خرابی مختصر پخش ویدئو هنگام تماشای یوتیوب تی‌وی
مشکل تنظیم صدا HDMI-CEC
پوشش تصویر کوچک هنگام ثبت اسکرین‌شات
چرخاندن ۹۰ درجه‌ی صفحه‌نمایش
بازیابی توضیحات بخش beta تنظیمات Match frame rate
صوتی:
[SHIELD 2019] اشکالی را که در آن صدا پس از جابه‌جایی «پردازش صدای دالبی» از بین می‌رود، رفع می‌کند
مشکل صدای بلوتوث وقتی فرمت‌های صوتی روی تنظیمات دستی باشند
ذخیره‌سازی:
[مدل 8 گیگابایتی SHIELD 2019] رفع مشکل عدم شناسایی کارت SD پس از راه‌اندازی مجدد
باگ عدم مشاهده‌ی فایل‌های موجود در فضای ذخیره‌سازی پذیرفته‌شده، هنگام اتصال ازطریق شبکه‌ی محلی
مشکل ایجاد خودکار پوشه‌های Android همگام اتصال حافظه
اشکالی که در آن فایل‌ها نمی‌توانند در حافظه‌ی قابل‌حمل، هنگام اتصال از‌ طریق شبکه‌ی محلی از مک کپی شوند
اشکال کپی کردن فایل‌ها به SHIELD از‌ طریق شبکه‌ی محلی هنگامی‌ که برنامه در SHIELD اجرا می‌شود
اشکالی که فایل‌های رسانه‌ی Kodi هنگام اتصال از‌ طریق شبکه‌ی محلی، قابل مشاهده نبودند
شبکه:
رفع اشکالی که هنگام فعال بودن رومینگ وای‌فای، سوئیچ به‌درستی کار نمی‌کرد
رفع مشکلی که پس از اتصال موفق به شبکه از کاربر درخواست می‌شود دوباره به شبکه‌ی وای‌فای وصل شود
تجهیزات جانبی:
اشکال Kodi که در آن برنامه‌ی Control4، SHIELD TV و سایر کنترل‌های از راه‌دور به‌درستی کار نمی‌کنند
مشکل Kodi که در آن فشار طولانی انتخاب یا منو، به‌درستی شناسایی نمی‌شود
رفع مشکل در کنترلرهای اکس‌باکس که با فشار دادن دکمه‌ی XBOX منوی استادیا را نشان نمی‌داد
اشکالی که کنترل صدا با مادون‌قرمز هنگام اتصال USB DAC غیرفعال می‌شد
مشکل انتخاب پوشه‌ها برای اعطای مجوز به فایل‌ها و رسانه‌ها و مشکل پیمایش فایل‌ها
پخش:
حل مشکل پخش محتوایی که در SHIELD قابل مشاهده نیست
متفرقه:
رفع مشکلی که در آن فایل‌های سیستم Kodi غیرقابل دسترس بود
ایراد نشان دادن وضعیت پخش ویدئوها در صفحه‌ی اصلی
اگر نگران نصب این به‌روزرسانی جدید هستید، باید به‌ شما هشدار دهیم که پیش از این کاربران تی‌وی باکس‌های انویدیا شیلد گزارش‌هایی مبنی‌بر اینکه مشکل Plex همچنان وجود دارد، ارائه شده است؛ بنابراین همچنان قادر نخواهید بود از این سرویس استفاده کنید. در واقع مجموعه‌ای از گزارش‌ها وجود دارد که مشکلات کاربران را پس از نصب این به‌روزرسانی بیشتر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.