تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

February 24, 2022
12:22 پنجشنبه، 5ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133631

غول‌های فناوری آمریکا جریمه را به تبعیت از قانون ترجیح می‌دهند

 
رئیس واحد سیاست گذاری دیجیتال اتحادیه اروپا گفت: برخی از غول‌های فناوری ایالات متحده ترجیح می‌دهند به جای پیروی از قوانین ضد انحصار، جریمه بپردازند.
 
 به نقل از رویترز، مارگارت وستاگر به عنوان مثال به شرکت اپل اشاره کرد که در نبرد با مقامات رگولاتوری هلند ترجیح داده به جای رعایت قانون جریمه نقدی بپردازد.
 
وی افزود: اپل عمداً ترجیح داده جریمه نقدی پرداخت کند تا از رعایت قوانین ضد انحصار کشور هلند خودداری کند.
 
مقامات هلندی از اپل خواسته بودند اجازه دهد اپلیکیشن‌های دوست‌یابی در زمان ارائه خدمات خرید درون برنامه‌ای از فناوری پرداخت شرکت‌های ثالث به جای ابزار خود شرکت اپل استفاده کنند.
 
روز دوشنبه این غول فناوری با پنجمین جریمه ۵ میلیون یورویی در هلند مواجه شد و مجموع جریمه آن تا به امروز از سوی مقامات رگولاتوری هلند در مورد این موضوع به ۲۵ میلیون یورو رسیده است. نکته جالب این است که اپل حاضر به تغییر مواضع خود در این زمینه نیست.
 
مارگارت وستاگر در سخنرانی دیروز خود در ایالات متحده، در مورد یک بخش کلیدی از سیاست دیجیتالی اتحادیه اروپا موسوم به قانون بازارهای دیجیتال نیز سخن گفت. وی گفت که قانون‌گذاران اتحادیه اروپا قصد دارند برای مقابله فعالانه با رفتارهای توهین‌آمیز پلتفرم‌های مسلط و بازگرداندن انصاف به بازارهای دیجیتال تلاش کنند.
 
وستاگر هشدار داد: بعضی پلتفرم‌ها ممکن است وسوسه شوند که برای مدتی با ما بازی کنند یا قوانین را دور بزنند. رفتار اپل در هلند در این روزها ممکن است یک نمونه از این رفتار باشد. اپل اساساً ترجیح می‌دهد، به جای پیروی از تصمیم اداره رقابت هلند در مورد شرایط و ضوابط برای دسترسی اشخاص ثالث به اپ استور خود، جریمه‌های دوره‌ای بپردازد و ما به این موضوع خواهیم پرداخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.