اپراتورها

تلفن همراه

March 19, 2022
11:41 شنبه، 28ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134407

تمهیدات ویژه اپراتورها برای تعطیلات نوروزی اتخاذ شد

 
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای دسترسی مناسب به اینترنت و تماس‌های تلفنی در تعطیلات نوروزی اندیشیده شد.
 
در تعطیلات نوروز به خصوص در روزهای ابتدایی ممکن است تماس تلفنی و استفاده از اینترنت به دلیل تراکم استفاده با مشکلاتی روبرو شود و بنابراین هر سال وزارت ارتباطات برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، جلساتی با اپراتورها برگزار می‌کند تا با بالابردن ظرفیت‌های لازم، از به وجود آمدن بحران جلوگیری کنند.
 
محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه اظهار داشت: به مناسبت نوروز مانند هر سال یکسری اقدامات را برای ارتباطات بهتر مردم انجام می‌دهیم. امسال نیز جلساتی با اپراتورهای ثابت و سیار برگزار و هماهنگی سرویس‌دهی در ایام نوروز را با آنها انجام شد.
 
وی یادآور شد: در این جلسات مسایلی که ممکن بود به لحاظ جابه‌جایی جمعیت در شهرها و جاده‌ها برای اپراتورها از نظر فنی پیش بیاید مورد بررسی قرار گرفت. سفرها باعث می‌شود ترافیک مصرفی نقاط مقصد تغییراتی کند، این مسایل از طریق اپراتورها مورد بررسی قرار گرفت تا افزایش ظرفیت‌های مورد نیاز صورت بگیرد.
 
 مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری افزود: موضوع با اولویت بعدی نیز این بود که مراکز تماس اپراتورها با مردم فعال باشند تا اگر اختلالی در مکالمه یا اینترنت بود، از این طریق پیگیری شود.
 
امامی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که اپراتورها در نوروز امسال برای دسترسی به خدمات هیچ مشکلی نداشته باشند. اپراتورها تیم‌ها و تجهیزات فنی خود را برای ارایه خدمات در مراکز استان و برخی شهرستان‌ها که مرکز ثقل هستند، مستقر کرده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی که از اپراتورهای بالادستی مانند شرکت مخابرات ایران، ارتباطات و سایر اپراتورها وجود داشت نیز تسهیل شده است. به آنها توصیه شد نفرات پاسخگو خود در ایام تعطیلات را به این سازمان معرفی کنند که این کار انجام شد تا بتوان در هر نقطه که مشکلی وجود داشت آن را اطلاع‌رسانی کرده و به سرعت رفع کنیم.
 
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد: ظرفیت شبکه و اپراتورها مانند هر منبعی دیگر محدود بوده و اگر در یک لحظه زمانی خاص به صورت انفجاری تقاضا را افزایش دهیم، ممکن است با مشکل مواجه شویم. برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی، مردم باید در کنار سرویس تماس از سرویس پیامک یا پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.