اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 7, 2022
13:45 شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135614

گزارشی درباره امکان تازه «دیوار» در بخش خریدوفروش کالای خانه و آشپزخانه

05555.png
 
یکی از موضوعاتی که برای مدیران هر سایت و پلتفرمی‌ اهمیت ویژه‌ای دارد، استفاده راحت و بهینه کاربران از خدمات سایت مذکور است. به همین دلیل هم اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها بارها در طول سال،  خود را در بخش‌های مختلف به روز می‌کنند تا بهترین امکانات را فراهم کرده باشند. یکی از سایت‌هایی که در طول یک سال بارها خدمات خود را برای کاربرانش تغییر داده دیوار است.
 
حجم بالای آگهی در بخش خانه و آشپزخانه
 
اگر جز کاربران سایت دیوار باشید حتما در جریان هستید که تا پیش از این اگر قرار بود آگهی مرتبط با وسایل خانه ثبت کنید، باید آن را در دسته خانه و آشپزخانه قرار می‌دادید. این دسته‌بندی شامل تمام وسایل موجود در خانه شما می‌شد. در واقع از یک دست لیوان گرفته تا یخچال شما در این دسته‌بندی قرار داشت. تنها دسته‌بندی که شما می‌توانستید با آن آگهی خود را تفکیک کنید این بود که وسایل برقی را از دیگر وسایل جدا کنید. همین امکان باعث می‌شد تا روزانه حجم زیادی آگهی در این دسته بندی قرار گیرد و احتمالا آگهی شما لابه‌لای باقی کالاهای منتشر شده، گم شود و به صفحات بعدی دیوار انتقال پیدا کند. به همین دلیل هم آگهی‌گذارانی که کالایی برای فروش در این دسته داشتند زنگ‌خور کمتری می‌داشتند و دیرتر می‌توانستند کالای خود را به فروش برسانند. به دلیل ورودی بالای آگهی در این قسمت نیاز بود تا یک بازنگری دوباره در دسته‌بندی‌ها صورت گیرد.
 
گسترش دسته‌بندی بخش خانه و آشپزخانه
 
 حالا دیوار برای اینکه خدمات بهتری به کاربران خود ارائه دهد، دسته‌بندی بخش خانه و آشپزخانه را به طور قابل توجهی گسترش داده  است. حالا در این زیر مجموعه ۱۲ دسته بندی به صورت جزیی قرار گرفته است که آگهی شما را در دسته محدودتری قرار می‌دهد. در هر کدام از این دسته بندی‌ها نیز باز جزییات بیشتری وجود دارد که شما به راحتی می‌تواند به کالای مورد نیازتان برسید و باقی ماجرا را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر شما دنبال آبمیوه‌گیری می‌گردید می‌توانید وارد بخش «خانه و آشپزخانه» شوید، روی گزینه «وسایل برقی» کلیک کنید و بعد دوباره وارد قسمت بخش «آبمیوه و آب‌مرکبات‌گیر» شوید و از بین آگهی‌ها، موردِ مناسب را پیدا کنید.  
 
شما به راحتی به کالای مورد نیازتان دست پیدا می‌کنید
 
این موضوع علاوه بر اینکه برای آگهی‌گذاران اتفاق مهمی‌ خواهد بود، برای خریداران نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا؟ به این دلیل که شما به صورت جزیی می‌توانید به کالای مورد نیازتان برسانید و نیازی نیست لابه‌لای انبوه آگهی‌ها دنبال کالای مورد نیاز خود بگردید. به همین دلیل هم دیوار سعی کرده تا با این جزیی‌نگری امکان ویژه‌ای برای کاربران خود فراهم کند. با این کار کسانی که آگهی فروش کالا نیز درج کرده‌اند به راحتی می‌توانند مشتری مورد نظر را پیدا کنند.
 
در بخش دیگری از این دسته بندی فیلترهایی نیز قرار گرفته تا باز کار برای کاربران دیوار راحت‌تر باشد. فیلترهایی که مشخص می‌کند آگهی به صورت شخصی منتشر شده، یا از طرف فروشگاه انتشار پیدا کرده است. فیلتر فروشگاهی کاربر را به سمت خرید یک کالای دست‌اول و نو راهنمایی می‌کند و آگهی شخصی کمک می‌کند تا بدانید کسی که این آگهی را منتشر کرده، پنل فروشگاهی ندارد و به صورت شخصی کالای مورد نظر شما را به فروش می‌رساند. این قسمت نیز تکلیف خریداران و فروشندگان را تا حد زیادی مشخص کرده و باعث شده تا بخشی از تماس‌های بی‌حاصل از چرخه دیوار حذف شود.
 
فیلترها البته محدود به دسته‌بندی‌های کلی نیستند و در هر  فیلتر، جزئیاتی وجود دارد که می‌تواند کاربر را به بهتریافتن محصول مورد نظر خود هدایت کند. بعنوان مثال در دسته مبل، جزئیاتی مانند «جنس بدنه»، «جنس روکش»، «تعداد نشیمن» و «دارای ضمانت بودن محصول» می‌توانند فیلتر شوند تا کاربر سریع‌تر بتواند محصول مورد نظر خود را بیابد. این فیلترها صرفا در دسته «مبل» تعریف نشده‌اند و در زیر دسته‌های دیگر در دسته‌بندی «خانه و آشپزخانه» نیز وجود دارند.
 
0666.png
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.