لبه تکنولوژی

July 6, 2022
12:17 چهارشنبه، 15ام تیرماه 1401
کد خبر: 137305

شیائو‌می‌ از سگ رباتیک «سایبرداگ» رونمایی کرد

شیائومی اخیرا از جدیدترین محصول رباتیک خود به نام سایبرداگ (CyberDog) رونمایی کرد.
رباتی چهارپا که از پلتفرم هوش مصنوعی Jeson Xavier شرکت انویدیا بهره می‌برد که به ۱۱ سنسور تشخیص دهقیق از جمله سنسورهای دوربین و ماژول‌های جی‌پی‌اس برای درک بهتر محیط پیرامون و ارتباط با محیط مجهز شده است.
 
همچنین در این سگ رباتیک از یک کارت حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی استفاده شده و قادر ارائه واکنش در برابر دستورات صوتی است. علاوه بر ریموت اختصاصی، سایبرداگ شیائومی‌را می‌توان از طریق یک اپلیکیشن موبایلی متصل به آن، کنترل کرد.
 
اگرچه سایبرداگ برای اولین بار و در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ امسال در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت اما به‌تازگی و در کشور هند اطلاعات بیشتری از آن منتشر شد. سیستم هوش مصنوعی به کاررفته در این سگ رباتیک، از ۳۸۴ هسته Cuda، یک پردازنده ۶ Carmel Arm، دو موتور یادگیری عمیق و ۴۸ هسته از نوع Tensor استفاده شده است.  
 
شیائومی گفت که سایبردارگ از چابکی و چالاکی خوبی برخوردار است و می‌تواند به راحتی خود را با شرایط و وضعیت‌های مختلف زمین مطابقت دهد. سسنسورهای دوربین متنوعی در این ربات تعبیه شده که از جمله آنها می‌توان به دوربین‌های هوش مصنوعی، دوربین چشم ماهی اولتراواید و یک ماژول عمق RealSense D۴۵۰ برای ردیابی اشیا و ایجاد نقشه مسیریابی اشاره کرد.  
 
به لطف برخورداری از موتورهای ساخته‌شده توسط مهندسان شیائومی، سایبرداگ از شتاب ۳۲ نیوتن‌متر و چرخش ۲۲۰ دور در دقیقه بهره می‌برد و می‌تواند با حداکثر سرعت ۳.۲ متر بر ثانیه حرکت کند. همچنین برای این سگ رباتیک، قابلیت برداشتن گام‌ها به عقب نیز عنوان شده است.
 
در خصوص قابلیت‌های ارتباطی این ربات نیز باید گفت که در سایبرداگ از سه درگاه USB-C و یک درگاه HDMI تعبیه شده و کاربران می‌توانند دوربین پانوراما، حرکتی و سنسور لیدار را با این ربات جفت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.