فناوری اطلاعات

November 11, 2022
17:54 جمعه، 20ام آبانماه 1401
کد خبر: 140253

رگولاتور رقابت استرالیا خواهان مقابله با عملکرد مخرب شرکت ها

رگولاتور رقابت استرالیا از عملکرد پلتفرم‌هایی مانند گوگل و فیس بوک خسته شده و قانون جدیدی برای  مقابله با کلاهبرداری، شکایات مصرف کنندگان و کنترل رفتارهای ضدرقابتی پیشنهاد کرده است.
به گزارش گاردین، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در پنجمین گزارش پیشرفت خوددرباره تحقیقات مربوط به پلتفرم های دیجیتال خواهان قانونی مخصوص این صنعت شده و مدعی است آزارهای گسترده و سیستماتیکی علیه مشتریان و رقابت را شناسایی کرده است.
 
همچنین این رگولاتور می خواهد پلتفرم های دیجیتال ملزم شوند فرایندهای ساده برای هشدار کلاهبرداری ها فراهم کنند. براساس آمار سازمان Scamwatch خسارت های وارد شده به مشتریان در شبکه های اجتماعی و اپ های موبایل در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲ برابر شده و به ۹۲ میلیون دلار رسیده است.
 
گوگل و فیس بوک پیش از این سعی کردند با وضع قانون نگرانی های مربوط به رفتارهای ضدرقابتی پلتفرم های دیجیتال با رسانه ها را برطرف کنند. آنها معترض بودند که پلتفرم های دیجیتال بدون پرداخت هزینه از محتوای تولیدی آنها استفاده می کنند. در همین راستا توافقنامه هایی بسته شد.
 
اما نگرانی های مربوط به بخش های دیگر رقابت از جمله شیوه ترجیح پلتفرم های دیجیتال برای سرویس های خود (به خصوص درباره تبلیغات آنلاین)، استفاده از داده های جمع آوری شده و غیره همچنان باقی است.
 
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در گزارش ۶ ماهه اخیر خود آسیب هایی به رقابت و مصرف کنندگان را در سراسر سرویس های دیجیتال شناسایی کرده که گسترده و سیستماتیک هستند.
 
جینا کاس گاتلیب مدیر این کمیسیون می گوید: موضع اصلی پلتفرم های دیجیتال به عنوان دروازه بانان یا واسطه هایی میان کسب وکارها و مصرف کنندگان به معنای آن است که شرکت های مذکور تاثیر وسیعی بر اقتصاد دارند. در همین راستا اجرای اصلاحات پیشنهادی ما برای تمام شهروندان استرالیایی حیاتی و لازم است.
 
در این گزارش کمیسیون خواستار وضع قانونی شده که پلتفرم های دیجیتال را ملزم می کند فرایندهایی ساده برای گزارش کلاهبرداری آنلاین، اپ های مخرب، اظهار نظر و بررسی های جعلی درباره کالاها و یک روش مناسب حل اختلاف ایجاد کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.