فناوری اطلاعات

December 9, 2022
16:18 جمعه، 18ام آذرماه 1401
کد خبر: 141108

سقوط موقت ایلان ماسک از عنوان ثروتمندترین فرد جهان

ایلان ماسک که مالک توییتر است، روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در پی افت ارزش سهامش در شرکت خودروسازی تسلا از دست داد.
 
فوربس گزارش کرد برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت ال‌وی‌ام‌اچ که صاحب برند لوکس لوئی ویتون است و خانواده اش، روز چهارشنبه عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کردند اما با ثروت شخصی ۱۸۵.۳ میلیارد دلار، به رتبه دوم بازگشتند.
 
ماسک که از سپتامبر سال ۲۰۲۱ رتبه نخست فهرست ثروتمندترین افراد جهان فوربس را در اختیار داشته، ثروتی به ارزش ۱۸۵.۷ میلیارد دلار دارد. ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از جف بزوس، بنیانگذار آمازون گرفت.
 
ارزش سهام تسلا که از زمان پیشنهاد ماسک برای خرید توییتر در اوایل امسال، بیش از ۴۷ درصد سقوط کرده است، ۲.۷ درصد کاهش داشت.
 
ثروت خالص ایلان ماسک هشتم نوامبر که سرمایه گذاران تسلا، به دلیل نگرانی از تمرکز بیش از حد ایلان ماسک به توییتر، سهام این شرکت خودروسازی ارزشمند را فروختند، به پایین ۲۰۰ میلیارد دلار سقوط کرد. تسلا نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است و ثروت خالص ایلان ماسک از زمان پیشنهاد وی برای خرید توییتر در آوریل، تقریبا ۷۰ میلیارد دلار نزول کرده است. ماسک در اکتبر با تامین ۱۳ میلیارد دلار وام و ۳۳.۵ میلیارد دلار تعهد سهام، قرارداد خرید توییتر را نهایی کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر تسلا، ماسک مدیریت شرکت هوافضای اسپیس ایکس و استارتاپ نورالینک را برعهده دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.