فناوری اطلاعات

December 18, 2022
14:15 یکشنبه، 27ام آذرماه 1401
کد خبر: 141350

«اوبر» ربات‌ها را به جای رانندگان به کار می‌گیرد

«اوبر» طی همکاری با یک استارت‌آپ حوزه فناوری قصد دارد ربات‌ها را به جای رانندگان انسان، برای تحویل دادن اقلام غذایی به کار بگیرد.
 
به گزارش دیلی میل، «اوبر»(Uber) ممکن است پس از روبه‌رو شدن با مشکلات حقوقی از سوی کارکنانی که به دنبال افزایش حقوق هستند، به دنبال جایگزین کردن برخی از رانندگان انسان با ربات‌ها باشد.
 
اوبر در پروژه «اوبرایتز»(UberEats)، از ربات‌های خودران برای تحویل دادن اقلام غذایی در میامی، فلوریدا استفاده می‌کند و این پروژه قرار است سال آینده در شهرهای بیشتری گسترش یابد.
 
این ربات‌های شش چرخ که در پیاده‌رو حرکت می‌کنند، متعلق به استارت‌آپ «کارتکن»(Cartken) هستند که مهندسان سابق گوگل آن را تأسیس کرده‌اند. ربات‌ها صندوقی دارند که می‌تواند تا ۲۴ پوند بار را حمل کند.
 
به نظر می‌رسد سواری‌های رباتیک، راه حلی برای آینده باشند زیرا بسیاری از شرکت‌ها به دنبال استفاده از روبوتاکسی‌ها و ربات‌های تحویل کالا هستند.
 
اوبر از ماه مه در حال آزمایش کردن ربات‌ها است و برای نخستین بار، فناوری‌های ساخته‌شده توسط «سرو رباتیکز»(Serve Robotics) را در لس‌آنجلس، سن دیگو و دبی به کار گرفت. اکنون اوبر با کارتکن همکاری می‌کند که در ماه ژوئن از ربات‌های خود در محوطه «دانشگاه ایالتی اوهایو»(OSU) استفاده کرد.
62459761.jpg
ربات‌های کارتکن بدون راهنمایی انسان، در پیاده‌روها و معابر حرکت می‌کنند. این ربات‌ها از هوش مصنوعی و فناوری ناوبری و نقشه‌برداری مبتنی بر دوربین کارتکن استفاده می‌کنند که برای وسایل نقلیه کوچک خودران توسعه یافته است تا با خیال راحت در اطراف عابران پیاده حرکت کنند. ربات‌های کارتکن می‌توانند شرایط آب و هوایی گوناگون از جمله باران و برف را مدیریت کنند.
 
«کریستین برش»(Christian Bersch)، مدیرعامل کارتکن و یکی از بنیان‌گذاران این شرکت گفت: ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم همکاری با اوبر چگونه مزایای رباتیک را برای تحویل غذا به ارمغان می‌آورد و در نهایت جوامع مرتبط‌تری را ایجاد می‌کند. ما با هم این فرصت را داریم که ترافیک را کاهش دهیم، به مشاغل محلی کمک کنیم تا ظرفیت تحویل را افزایش دهند و تحویل سریع، راحت و بدون آلایندگی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاوریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.