فناوری اطلاعات

December 23, 2022
14:28 جمعه، 2ام دیماه 1401
کد خبر: 141485

19 کارگاه تخصصی در حوزه فناوری‌های نوین و اولویت‌های وزارت ارتباطات برگزار شد

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری 19 کارگاه تخصصی در حوزه فناوری‌های نوین و اولویت‌های برنامه وزارت ارتباطات همزمان با هفته گرامیداشت پژوهش خبر داد.
سیدمحمد رضوی‌زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص برنامه‌های این پژوهشگاه به مناسبت هفته پژوهش، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌هایی که از بیش از 2 ماه پیش در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، برنامه های متنوعی به مناسبت هفته پژوهش تدوین شد.
 
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، تقدیر از پژوهشگران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که در نوع خود اقدام بی‌نظیری بود چراکه معمولا در مناسبت های مختلف در پژوهشگاه‌ها از پژوهشگران خود آن پژوهشگاه تقدیر می‌شود اما در برنامه امسال از پژوهشگران برتر کلیه دستگاه ها و زیرمجموعه های وزارت ارتباطات تقدیر کردیم تا بدین ترتیب فرهنگ پژوهش را در سایر بخش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش دهیم.
 
رضوی زاده با بیان اینکه شاخص تقدیر از پژوهشگران در این دوره، پروژه‌ها، مطالعات پژوهشی و دستاوردهای علمی افراد بود، تصریح کرد: افرادی که از آنها تقدیر شد، توانسته بودند در بخش خود کارهای پژوهشی مثمر ثمری انجام دهند.
برگزاری 19 کارگاه تخصصی
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برگزاری کارگاه‌هایی که در هفته پژوهش در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، توضیح داد: به مناسبت هفته پژوهش 19 کارگاه در موضوعات مختلف برگزار شد که از جمله موضوعات آن زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، مطالعات راهبردی و سیاست‌گذاری، ارتباطات بین الملل، فناوری‌های نوین چون هوش مصنوعی، بلاکچین و داده های عظیم بود.
 
رضوی‌زاده اظهار کرد: این کارگاه‌ها عمدتا در راستای اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، بسترهای اطلاعاتی، امنیت اطلاعات و سامانه های ارتباطی، فناوری ها و شبکه‌های نوین ارتباطی، اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال، دولت الکترونیک و هوشمند، فیبر نوری منازل، هوش مصنوعی، ارتباطات بین‌الملل و… برگزار شد.
 
وی افزود: ارائه‌دهندگان این کارگاه‌ها از همکاران و پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین متخصصین دیگر بخش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور بودند.
 
بنا به این گزارش، آیین نخستین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه 28 آذرماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعدادی از معاونان وزارتخانه و روسای سازمان و شرکت های تابعه این وزارتخانه و جمعی از پژوهشگران و اساتید دانشگاهی برگزار شد، از پژوهشگران برتر وزارت ارتباطات تجلیل به عمل آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.