فناوری اطلاعات

February 13, 2023
14:53 دوشنبه، 24ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143093

غول خرده‌فروشی چینی، محصولی شبیه ChatGPT معرفی خواهد کرد

چت‌بات این شرکت چینی که ChatJD نام دارد، روی زمینه‌های خرده‌فروشی و مالی متمرکز خواهد بود و می‌تواند محتوا هم تولید کند.
JD.com، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک چین اعلام کرد که قصد دارد محصولی به سبک ChatGPT راه‌‎اندازی کند. درحقیقت این شرکت می‌خواهد «نسخه صنعتی» ChatGPT را توسعه دهد که ChatJD نام خواهد داشت.
 
براساس گزارش CNBC، چت‌بات این شرکت، روی زمینه‌های خرده‌فروشی و مالی متمرکز خواهد بود. علاوه‌براین، JD اعلام کرده است که این محصول قادر به تولید محتوا و همچنین گفت‌وگو با کاربران نیز خواهد بود.
 
محبوبیت جهانی ChatGPT
ChatGPT که توسط استارتاپ مستقر در سان‌فرانسیسکو OpenAI توسعه یافته، یک چت‌بات است که از فناوری هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا از آن سؤال بپرسند و جواب‌های خود را به‌صورت متن دریافت کنند.
 
مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران ChatGPT محسوب می‌شود و هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد این سیستم را با موتور جستجوی بینگ و مرورگر اج (Edge) ادغام کند.
 
محبوبیت ChatGPT باعث شده است تا غول‌های فناوری سراسر جهان در طول چند وقت گذشته، رقبای آن را معرفی کنند. ازجمله این شرکت‌ها می‌‎توان به گوگل اشاره کرد که هفته گذشته از چت‌بات هوش مصنوعی خود با نام Bard رونمایی کرد. پس از آن، گوگل اعلام کرد که Bard به موتور جستجوی گوگل اضافه خواهد شد.
 
اخیراً شرکت چینی علی‌بابا نیز اعلام کرده بود که قصد دارد نسخه خود از ChatGPT را توسعه دهد که برای مشتریان رایانش ابری آن طراحی می‌شود. قبل از آن نیز شرکت بایدو (Baidu) گفته بود که به‌دنبال توسعه چنین سیستمی است.
 
ChatGPT ازجمله خبرسازترین فناوری‌های چند وقت گذشته بوده که توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و علاقه‌مندان به این حوزه را جلب کرده است. «بیل گیتس»، هم‌بنیانگذار مایکروسافت، اخیراً در جریان یک مصاحبه گفته بود که ChatGPT دنیای ما را تغییر خواهد داد؛ چرا که به‌اندازه‌ اختراع اینترنت مهم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.