تحلیل بازار

تلفن همراه

March 10, 2023
14:15 جمعه، 19ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143808

اپل روی بازار هند متمرکز می‌شود

شرکت اپل عملیات فروش بین المللی را متزلزل می کند تا هند را به منطقه غروش خود تبدیل کند.
 
 
شرکت اپل (Apple Inc.) یک شرکت فناوری آمریکایی چندملیتی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم‌افزار، سخت‌افزار و ارائه خدمات برخط (آنلاین) فعالیت می‌کند. این شرکت نخست با نام شرکت رایانه‌ای اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در درهٔ سیلیکون در ایالت کالیفرنیا، واقع در کشور آمریکا تأسیس شد.
 
به گفته افراد آگاه در این زمینه، شرکت اپل در حال تغییر مدیریت کسب‌وکارهای بین‌المللی خود برای تمرکز بیشتر بر هند است، که نشانه‌ای از اهمیت روزافزون این کشور است. این تغییر اولین باری است که هند به منطقه فروش خود در اپل تبدیل می شود که شاهد افزایش تقاضا در این کشور بوده است.
 
اکثر ساکنان هند گوشی اندرویدی دارند، اما تقاضا برای آیفون‌های اپل در چند وقت اخیر افزایش پیدا کرده است. تغییر سیاست اپل در حالی انجام می‌شود که قائم‌مقام شعبه‌ی هند، خاورمیانه، حوزه‌ی مدیترانه، اروپای شرقی و آفریقا، اخیرا بازنشسته شده است. با جدایی او، اپل به دنبال ترفیع درجه‌ی رئیس شعبه‌ی هند (آشیش چاوداری) است. چاوداری ازاین‌پس قرار است گزارش کارش را مستقیما برای رئیس تیم فروش محصول اپل ارسال کند.
 
درآمد اپل از بازار هند در فصل گذشته رکورد شکست، آن هم در شرایطی که فروش محصولات این شرکت در بازه‌ی زمانی موردبحث پنج درصد کاهش یافت. اپل فروشگاهی آنلاین برای خدمت‌رسانی به کاربران هندی دارد و احتمالا تا قبل از پایان سال جاری میلادی اولین فروشگاه حضوری‌اش را در این کشور افتتاح می‌کند.
 
مدیرعامل اپل، در جلسه‌ی مالی اخیر این شرکت گفت که تولیدکننده‌ی آیفون «تأکید زیادی بر بازار هند» دارد. او وضعیت فعلی اپل در بازار هند را با سال‌های آغازین فعالیت این شرکت در چین مقایسه کرد. اپل در حال حاضر سالانه 75 میلیارد دلار از بازار چین درآمد کسب می‌کند. چین پس از آمریکا و اروپا، سومین بازار مهم اپل است.
 
در نهایت شرکت اپل مشغول همکاری با فاکسکان است تا کارخانه‌ی جدیدی در هند برای تولید آیفون احداث کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.