اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 21, 2023
16:51 سه شنبه، 1ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144049

لوگوی گوگل به مناسبت نوروز تغییر کرد

همزمان با آغاز فصل نو شدن زمین، گوگل لوگوی خود را در کشورهایی که نوروز را جشن می‌گیرند، تغییر داد.
 
بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان، آغاز بهار و فصل نو شدن زمین را جشن می‌گیرند. به همین مناسبت، گوگل لوگوی خود را در کشورهایی که نوروز را جشن می‌گیرند، تغییر داد. با این وجود، کاربران مقیم ایران، امسال نیز نمی‌توانند تغییرات لوگوی گوگل را به مناسبت نوروز مشاهده کنند.
 
گل‌های بهاری، ارکیده، نرگس و سمبل، به همراه زنبور عسل دیده می‌شود که حال‌وهوای بهاری به موتور جستجوی گوگل می‌دهد. باتوجه به اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند، سازمان ملل، نوروز را به عنوان تعطیلات بین‌المللی می‌شناسد. هرچند این جشتن ریشه در آیین‌های ایرانی دارد.
 
 
 
تغییر لوگوی گوگل به مناسبت آغاز بهار
گوگل دودل (Google Doodle)، در واقع تغییرات موقتی لوگوی اصلی گوگل را نشان می‌دهد. معمولا گوگل در مناسبت‌های خاص از جمله آغاز سال نو میلادی، نوروز، تولد یا درگذشت برخی چهره‌های مهم و برخی اتفاقات مهم، تغییراتی در لوگوی اصلی خود می‌دهد. برای مثال همزمان با تولد انیستن یا برخی چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف، لوگوی گوگل تغییر می‌کند.
 
نوروز قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال دارد و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند. گوگل نیز به سنت دیرین خود، لوگوی خود را تغییر می‌دهد تا با کاربران خود در سراسر جهان همراه شود. این تغییرات در برخی کشورها قابل مشاهده است و در برخی کشورها این تغییرات یا همان گوگل دودل قابل رویت نیست.
 
یکی از کشورهایی که کاربران آن نمی‌توانند گوگل دودل نوروز را مشاهده کنند، ایران است. با این وجود، گوگل روز تولد برخی دانشمندان و شعرای ایرانی از جمله حکیم عمر خیام را نیز با تغییر لوگوی خود جشن می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.