تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

April 8, 2023
10:00 شنبه، 19ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144436

تنها ۴ درصد نوجوانان آمریکایی روزانه از فناوری‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنند

با وجود سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری روی حوزه واقعیت مجازی، اما ظاهراً این نوجوانان آمریکایی روی خوشی به آن نشان نمی‌دهند.
 
 
تحلیلگران موسسه پایپر سندلر می‌گویند با وجودی که نوجوانان آمریکایی توجه ویژه‌ای به گوشی‌های هوشمند از خود نشان می‌دهند، اما به صورت متوسط تنها ۴ درصد آنها روزانه به سراغ فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی می‌روند.
 
باوجودی که برخی فعالان حوزه فناوری بر این باور هستند که تعداد کاربران و علاقه‌مندان به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در جهان هر روز رو به افزایش است، اما نتایج بررسی تحلیلگران موسسه Piper Sandler نشان می‌دهد که تنها ۴ درصد نوجوانان آمریکایی به صورت روزانه از فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی استفاده می‌کنند.
 
این بررسی نشان می‌دهد که واقعیت مجازی هنوز نتوانسته جای خود را در بین نوجوانان باز کند و به صورت جدی مورد توجه نوجوانان آمریکایی قرار نگرفته است. تحلیلگران پایپر سندلر می‌گویند این آمار نشان می‌دهد که دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی از جمله هدست‌های واقعیت مجازی از اهمیت و جایگاه کمتری در مقایسه با گوشی‌های هوشمند برخوردار هستند و انتظار نمی‌رود واقعیت مجازی به این سرعت بتواند حرفی برای گفتن در بین کاربران نوجوان باز کند.
 
 
نوجوانان آمریکایی روی خوشی به واقعیت مجازی نشان نمی‌دهند
هدست‌های واقعیت مجازی و جذابیت‌های متاورس ظاهراً باعث نشده که نوجوانان زمان زیادی را صرق واقعیت مجازی کنند. آمارو ارقام‌های تهیه شده توسط موسسه تحقیقاتی پایپر ساندلر نشان می‌دهد که با وجود همه تاب‌و‌تابی که در مورد متاورس مطرح می‌شود و برخی شرکت‌ها تلاش زیادی روی توسعه هدست‌های واقعیت مجازی انجام می‌دهند، اما این حوزه هنوز نتوانسته به خوبی مسیر خود را در بین نوجوانان باز کند.
 
تا جایی که گفته می‌شود تنها ۴ درصد کاربران نوجوان آمریکایی هر روز به سراغ فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی می‌روند و هنوز این حوزه نتوانسته مورد توجه آنها قرار بگیرد.
 
 
با وجودی که تنها ۲۹ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در نظرسنجی، دارای دستگاهی مبتنی بر واقعیت مجازی بودند، حدود ۸۷ درصد آنها گوشی آیفون داشتند و تنها ۴ درصد از هدست‌های واقعیت‌های مجازی به صورت روزانه و ۱۴ درصد به صورت هفتگی از آن استفاده می‌کردند.
 
علاوه بر این، نتایج این بررسی نشان می‌دهد که نوجوانان آمریکایی علاقه چندانی به خرید هدست‌های واقعیت مجازی نیز ندارند. در این نظرسنجی تنها ۷ درصد آنها اعلام کردند که قصد خرید یک هدست را دارند و ۵۲ درصد از آنها اعلام کرده بودند که علاقه‌ای به خرید هدست واقعیت مجازی ندارند.
 
با وجودی که میلیاردها دلار روی توسعه چنین فناوری‌هایی سرمایه گذاری شده است، اما نتایج این بررسی برای شرکت‌های توسعه دهنده مأیوس کننده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.