فناوری اطلاعات

April 9, 2023
17:52 یکشنبه، 20ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144498

جو بایدن: فعلا نمی‌توان درباره خطر هوش مصنوعی اظهارنظر کرد

با ورود چت‌بات ChatGPT به دنیای فناوری، هوش مصنوعی وارد مرحله و فاز جدیدی شد و توانسته بار دیگر، به یکی از موضوعات داغ این حوزه تبدیل شود. در همین رابطه، اخیرا جو بایدن در جلسه با مشاوران حوزه فناوری و علوم خود که مدیرانی از شرکت‌های گوگل و مایکروسافت نیز حضور داشتند، درباره تهدیدها و فرصت‌های هوش مصنوعی با این افراد به گفت‌وگو پرداخت.
 
 
بنابر گزارش رویترز، اخبار بیرون آمده از این جلسه نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، متقاعد شده باشد که هوش مصنوعی در این مقطع زمانی، فناوری کاملا ایمنی است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هوش مصنوعی خطرناک است، گفت: «باید منتظر ماند و دید. اما ممکن است خطرناک باشد.
 
 
این مسوولیت شرکت‌های فناوری است که نسبت به ایمن بودن محصولاتشان قبل از عرضه عمومی ‌آنها، اطمینان حاصل کنند. هوش مصنوعی می‌تواند به مقابله با چالش‌های بسیار دشوار ‌مانند انواع بیماری‌ها و تغییرات اقلیمی ‌کمک کند.» کاخ سفید به خبرگزاری‌ها اعلام کرد که رئیس‌جمهور از این فرصت برای بحث پیرامون اهمیت محافظت از حقوق و امنیت کاربران برای توسعه مسوولانه فناوری نیز استفاده کرد.
 
بایدن همچنین درباره درخواست‌های قبلی خود از کنگره برای تصویب قانونی صحبت کرد که از حریم خصوصی کودکان در فضای آنلاین محافظت می‌کند. با این حال، بعید به نظر می‌رسد خروجی این جلسه به سیاستگذاری و اعمال تغییراتی اساسی در این حوزه ختم شده باشد. اما راسل والد از موسسه هوش مصنوعی استنفورد در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که جو بایدن با این جلسه و جلب‌توجهات به هوش مصنوعی، زمینه را برای گفت‌وگوی ملی در مورد این موضوع فراهم کرده است. سال گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا طرح خود را برای تدوین قوانینی در حوزه هوش مصنوعی ارائه داد. هدف از این طرح، هدایت طراحی و استفاده از هوش مصنوعی و دیگر سیستم‌های خودکار به گونه‌ای است که بتواند در عصر هوش مصنوعی از مردم آمریکا محافظت کند. طی روزها و هفته‌های اخیر، چندین شرکت از جمله سامسونگ، جی‌پی مورگان، آمازون و… از کارمندان خود خواستند تا در تعاملات خود با ابزارهای هوش مصنوعی همچون ChatGPT حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهند و اطلاعات مهم شرکت‌ها را با این چت‌بات‌ها به اشتراک نگذارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.