سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 17, 2023
11:42 دوشنبه، 28ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144695

مک‌بوک پرو 13 اینچی در خط تولید اپل باقی می‌ماند؛ نسل جدید در دست توسعه

اگرچه مک‌بوک ایر 13.3 اینچی و مک‌بوک پرو 14 اینچی در بازار حضور دارند، اما ظاهراً اپل به تولید مک‌بوک پرو 13 اینچی ادامه می‌دهد.
 
 
 
 
درحالی‌که چندین سال می‌شود که مک‌بوک پرو 13 اینچی طراحی‌اش تغییر نکرده است و البته در این سال‌ها مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید به‌همراه مک‌بوک ایر 13.3 اینچی روانه بازار شده‌اند، بلومبرگ مدعی است که این محصول در خط تولید اپل باقی می‌ماند و البته مدل جدیدش هم در راه است.
 
اگرچه گزارش بلومبرگ به توسعه نسل جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی اشاره کرده است، اما جزئیاتی درباره این محصول ندارد؛ بنابراین نمی‌دانیم پس از سال‌ها با یک طراحی جدید روبه‌رو می‌شویم و یا اینکه تنها اپل به سراغ بهبودهای داخلی می‌رود.
 
نسل کنونی مک‌بوک پرو 13 اینچی همراه با مک‌بوک ایر جدید از تراشه M2 بهره می‌برد و در ژوئن سال گذشته میلادی در جریان کنفرانس WWDC 2022 معرفی شد. از آنجایی که انتظار داریم در کنفرانس امسال از مک‌بوک ایر جدید و البته مک‌بوک ایر 15 اینچی رونمایی شود، این احتمال وجود دارد که با نسل جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی هم روبه‌رو شویم.
 
 
 
مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید با تراشه M3؟
گزارش‌ها از تجهیز نسل جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی به چیپ M3 خبر می‌دهند؛ تراشه‌ای که هنوز معرفی نشده است و نمی‌دانیم اپل چه زمانی از آن رونمایی می‌کند. بااین‌وجود، احتمال معرفی این محصول در WWDC 2023 و عرضه‌اش در ماه‌های پس از آن وجود دارد. البته اگر فاصله زیادی میان معرفی و عرضه بیفتد، کاربران احتمالاً کمتر به سراغ آن خواهند رفت.
 
اپل احتمالاً مک‌بوک پرو 13 اینچی و مک‌بوک ایر 13.3 اینچی جدید را به تراشه M3 مجهز می‌کند و نسخه‌های قدرتمندتر این چیپ، یعنی M3 پرو و مکس را برای مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی در نظر می‌گیرد که دو محصول آخر احتمالاً در نیمه اول 2024 از راه می‌رسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.