فناوری اطلاعات

April 22, 2023
12:10 شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144804

جریمه ۳۰۰ میلیون دلاری به‌دلیل فروش HDD به هواوی

شرکت سیگیت به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا و فروش هارد درایو به هواوی، باید ۳۰۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
 
 
سیگیت که به‌خاطر تولید حافظه‌ی ذخیره‌سازی شناخته می‌شود، به‌دلیل فروش هارد درایو به هواوی باید جریمه‌ی مالی پرداخت کند. این شرکت افزون‌بر جریمه‌ی مالی، با یک‌سری جریمه‌ی غیرمالی نیز دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.
 
بر اساس گزارش Android Authority، وزارت بازرگانی ایالات متحده می‌گوید سیگیت به‌هنگام فروش هارد درایو به هواوی تحریم‌هایی را که دولت آمریکا علیه این شرکت چینی وضع کرده بود نقض کرده است. ظاهرا سیگیت در بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بالغ‌بر ۷٫۴ میلیون هارد درایو را که ارزش آن‌ها به ۱٫۱ میلیارد دلار می‌رسد به هواوی فروخته است.
 
هواوی به‌دلیل آنچه آمریکا «تهدید برای امنیت ملی» و «جاسوسی برای چین» خطاب می‌کند، از سال ۲۰۱۹ وارد فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده شده است. از آن زمان به‌دفعات شاهد افزایش محدودیت‌های هواوی بوده‌ایم.
 
هواوی به‌دلیل قرارگیری در فهرست سیاه وزارت بازرگانی نمی‌تواند هیچ‌گونه قطعه‌ی سخت‌افزاری یا نرم‌افزار از شرکت‌های آمریکایی بخرد. ایالات متحده همچنین گفته است هواوی نمی‌تواند به محصولات خارجی که با فناوری آمریکایی تولید شده‌اند دست پیدا کند. البته برخی از شرکت‌ها نظیر اینتل و کوالکام با کسب مجوز مستقیم از دولت آمریکا همچنان همکاری محدودی با هواوی دارند.
 
با وجود اجرایی شدن تحریم هواوی در سال ۲۰۲۰، سیگیت به‌مدت یک سال دیگر نیز به فروش هارد درایو ادامه داد. سایر تأمین‌کنندگان هواوی ارتباط تجاری با این شرکت را به‌صورت کامل قطع کردند و سیگیت به تنها تأمین‌کننده‌ی هارد درایو برای شرکت چینی تبدیل شد.
 
سیگیت در بیانیه‌ای می‌گوید که معتقد بوده درایوهای ساخته‌شده در کشورهای خارجی شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شوند. این شرکت پذیرفته است که ۳۰۰ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت کند. سیگیت جریمه را به‌صورت قسط‌های فصلی ۱۵ میلیون دلاری پرداخت خواهد کرد.
 
سیگیت همچنین موافقت کرده است که سازگاری‌اش با تحریم‌های آمریکا توسط نهادهای مستقل مورد بررسی قرار بگیرد. به‌علاوه این شرکت مشمول تعلیق پنج ساله‌ی امتیازات صادراتی خود است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.