اپلیکیشن

تلفن همراه

May 2, 2023
11:49 سه شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145031

مشکل اختلال همه پیام‌رسان‌های داخلی حل شد؟

طبق اعلام مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختلال همه پیام‌رسان‌های داخلی از جمله ایتا برطرف شده است.
 
برخی از پیام رسان‌های داخلی از عصر دیروز از دسترس کاربران خارج شده اند که طبق اعلام وزارت ارتباطات، بروز مشکل در تامین برق در یکی از مراکز زیرساخت علت این موضوع بود.
 
درباره گستردگی این اختلال اعلام شد که در حد یکی از مراکز بوده و اینگونه نیست که مشکل سراسری باشد و بعد از اینکه سیستم برق وصل می‌شود و اتفاق افتاده حل می‌شود، طول می‌کشد تا ادامه خدمت‌رسانی مانند گذشته انجام شود.
 
محمد احسان خرامید  امروز هم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: حدود ساعت هشت امروز با تلاشی که همکاران من انجام دادند و تیم پیام‌رسان ایتا که تلاش شبانه‌روزی را در چند ساعت گذشته انجام دادند، اختلال در این پیام‌رسان هم حل شد.
 
وی افزود: دیگر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی هم شب گذشته بدون مشکل در حال فعالیت بودند، برخی از آنها هم که مشکلاتی برایشان ایجاد شده بود که تا انتهای شب گذشته هم مشکل حل شد. تمام تلاشمان این است که سیستم پایدار بماند و جا دارد از صبر، اعتماد و همراهی کاربران تشکر کنم.
 
خرامید گفت: شب گذشته اعلام کردیم همکاران فنی وزارتخانه مسائل و مشکلات فنی را در فرصت مناسب اعلام می‌کنند اما تمام تهمیداتی که وزارت ارتباطات باید انجام می‌داد که اینگونه مواقع کمترین مشکل را شاهد باشیم، انجام شده و اگر این تمهیدات انجام نشده بود، شاید با مشکلات بیشتری روبه رو می‌شدیم اما با تلاش‌ها و هم‌افزایی که انجام شد و تیم های پیام‌رسان‌ها، بنابر معاری شبکه‌ای و نوع وضعیت فنی که پیام‌رسان‌ها داشتند بلافاصله توانستند در لحظه این اتفاق رخ دهد و مشکل حل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.