سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 3, 2023
11:03 چهارشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145047

مایکروسافت احتمالاً نسخه متمرکز بر حریم خصوصی ChatGPT را برای کسب‌وکارها عرضه می‌کند

گزارشی تازه می‌گوید مایکروسافت درحال روی نسخه‌ای ChatGPT با تمرکز بر حریم خصوصی برای صنایع بهداشت و مالی است.
 
 
 
 
مایکروسافت احتمالاً در نظر دارد تا نسخه‌ای از ChatGPT را با تمرکز بر حریم خصوصی عرضه کند تا صنایعی مثل بهداشت، اقتصاد و بانکداری که تاکنون به‌خاطر ترس از افشای اطلاعات خود از این مدل‌ها استفاده نمی‌کردند، به‌سمت این بازار جذب شوند.
 
به گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، واحد ابری آژور مایکروسافت می‌خواهد نسخه‌ای از ChatGPT را عرضه کند که روی سرورهای ابری اجرا شده و داده‌های آن جدا از داده‌های سایر کاربران نگه داشته می‌شود. داده‌های این سرورها با سیستم اصلی ChatGPT ارتباط نخواهد داشت تا حریم خصوصی کاربران حفظ شود. ولی این نسخه احتمالاً 10 برابر گران‌تر از چیزی خواهد بود که درحال‌حاضر در دسترس قرار دارد.
 
نسخه متمرکز بر حریم خصوصی ChatGPT که احتمالاً در دنباله فصل دوم 2023 عرضه می‌شود، با هدف جلب‌نظر کسب‌وکارهایی مثل بانک‌ها، سرویس‌های مالی و مؤسسات درمانی ساخته خواهد شد. این کسب‌وکارها تاکنون به‌سمت استفاده از این چت‌بات هوش مصنوعی حرکت نکرده بودند، چون می‌ترسیدند که کارمندانشان به‌اشتباه اطلاعات حساس سازمان را در اختیار چت‌بات بگذارند.
 
 
جلب اعتماد کسب‌وکارها برای استفاده از چت‌بات ChatGPT
OpenAI درحال‌حاضر نسخه خصوصی چت‌بات ChatGPT را به بانک مورگان استنلی فروخته است. این سیستم به واحد مدیریت سرمایه این بانک کمک می‌کند تا بتواند در تحلیل هزاران سند تحقیقاتی از هوش مصنوعی کمک بگیرد.
 
بلومبرگ در گزارشی جداگانه می‌گوید سامسونگ استفاده از چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT یا بارد را روی دستگاه‌های کاری ممنوع اعلام کرده است. این تصمیم در شرایطی گرفته شده که یکی از کارمندان این شرکت در ماه آوریل بخشی از کد منبع داخلی سامسونگ را به ChatGPT داده بود.
 
حالا این سرویس می‌تواند نگرانی شرکت‌ها در این زمینه را برطرف کند. مایکروسافت براساس قرارداد همکاری و سرمایه‌گذاری خود در OpenAI می‌تواند محصولات این شرکت را تحت شرایط خاصی به فروش برساند. درنتیجه، حالا گفته شده است که برخی از کارشناسان بخش فروش مایکروسافت درحال گفت‌وگو با سازمان‌ها برای فروش این نسخه جدید از ChatGPT هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.