یک شرکت دانشبنیان ایرانی نقشه مسیریابی را طراحی کرده است که همپای مسیریابهای معروف ایرانی همچون "نشان" و "بلد" رشد داشته است.
محمدرضا عباسیفرد؛ مدیرعامل شرکت دانشبنیان مدیریت و توسعه یادمان نصر (متین) در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: مجموعه ما زیرمجموعه هلدینگ "چابک" است که در این هلدینگ 5 کسبوکار وجود دارد که کسبوکار اصلی ما "بهروزرسان" است که سیستم پخش لجستیک اشتراکی کار سفارشگیری، فروش، انبارش، پردازش و توزیع را بهصورت اشتراکی برای شرکتها انجام میدهد.
عباسیفرد گفت: علاوه بر این محصول، ما یک فروشگاه زنجیرهای مجازی داریم که امروز به 16 هزار سوپرمارکت وصل است و کارهای مربوط به سفارشگذاری و… را انجام میدهد. یک کسبوکار دیگر با عنوان "بهروزمارت" وجود دارد که یک پلتفرم کالای FMCG (FMCG مخفف عبارت Fast Moving Consumer Goods است که در فارسی معمولاً به «کالاهای تندمصرف» ترجمه میشود. در سادهترین تعریف، کالاهای تندمصرف را کالاهایی میدانند که با سرعت بیشتری فروخته میشوند و قیمت فروش آنها نسبتاً پایین است) است که تولیدکنندگان این حوزه که بیشتر محصولات تازه و جدید هستند، کالاهای خود را مستقیم به End User میفروشند. این محصول با 700 برند معروف کشور کار میکند و بالای 30 هزار قلم کالا دارد.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان گفت: نقشه مسیریاب "روتا"، لجستیک و "باربانت" سه محصول اصلی این شرکت دانشبنیان است که در نمایشگاههای مختلف از جمله نمایشگاه پلیس هوشمند در محل صندوق نوآوری و شکوفایی عرضه شده است.
وی با اشاره به محصول "نقشه مسیریاب" روتا تصریح کرد: زیرساخت نقشه و مسیریابی برای خودمان است و بهصورت بومی آن را توسعه دادهایم، یک پلتفرم است که به کسبوکارها خدماتی را ارائه میدهد از جمله اینکه حوادث را برای پلیس گزارش کنند و به این دلیل که افراد احراز هویت شدهاند بهراحتی این کار را انجام میدهند.
عباسیفرد گفت: یک پلتفرم حمل بار شهری و بینشهری و بینالملل نیز از جمله محصولات این شرکت دانشبنیان است که کارهای مرتبط با بارهای کوچک ریلی، زمینی، هوایی، پیک، وانت و… را تحت پوشش قرار میدهد. نزدیک به 100 برنامهنویس در این شرکت دانشبنیان مشغول به کار و فعالیت هستند که مشغول توسعه زیرساخت این کسبوکار هستند.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه نمایشگاهی، توانمندسازی و دریافت تسهیلات مختلف حمایتهای مختلفی از شرکت دانشبنیان ما انجام داده است.
به گزارش تسنیم، میان اپهای ایرانی از لحاظ فنی، نشان و بلد مشابه "روتا" هستند و حتی در برخی بخشها، روتا مشخصات فنی بالاتری دارد. تفاوت روتا در تعداد کاربر است که آنهم به تبلیغات کمتر برمیگردد. روتا در زمان حاضر حدود 200 هزار کاربر دارد.
ارائه پلتفرم خدمات مکانمحور از اهدافی است که روتا دنبال میکند و کسبوکارهای مختلفی که در شبکههای اجتماعی یا فروشگاههای اینترنتی فعالیت دارند، میتوانند داخل روتا و بهطور اختصاصی سایت و خدمات مالی، اعتباری و CRM دریافت کنند، کنار آن نیز مردم خدماتی دریافت میکنند که در نهایت بتوانند از خدمات این کسبوکارها استفاده کنند.
روتا یک شبکه اجتماعی مکانمحور است. وقتی با دوستان خود در یک مکان مشخص قرار ملاقات میگذارید میتوانید لوکیشن خود را در گروه روتا قرار دهید، سپس دوستان خود را نیز در روتا اد کنید و روتا بهترین راه دسترسی به لوکیشن و مدتزمان حدودی را به دوستان شما پیشنهاد میدهد ضمن آنکه تمام خدمات روتا در بستر نقشه عرضه میشود.