اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

June 11, 2023
7:01 یکشنبه، 21ام خردادماه 1402
کد خبر: 146172

آفکام به بحث‌های مرتبط با هوش مصنوعی می پیوندد

iStock-1298763661-770x285 (1).jpg
 
ICTna.ir – رگولاتور بریتانیا، Ofcom، که نمی‌خواهد از بحث روز هوش مصنوعی جا بماند، نظرات خود را در مورد معنای هوش مصنوعی برای جامعه و آنچه که در مورد آن انجام می‌دهد به اشتراک گذاشته است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به جای ارائه هر چیزی به خصوص موضوعات و چالشهای اصلی در مورد این موضوع، در این حرکت، آفکام با اشاره به این که ChatGPT و امثال آن در واقع هوشمند نیستند، بسیاری از هشدارهایی را که قبلاً گفته شده است را مجدداً تکرار کرده!
 
آفکام اعلام داشته: کلون‌های صوتی ایجاد شده توسط ابزارهای مولد هوش مصنوعی می‌توانند برای کلاهبرداری از مردم از طریق تلفن با جعل هویت آشنایان استفاده شوند. آفکام هشدار داد که کلاهبرداران همچنین می‌توانند از مدل‌های هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای فیشینگ مؤثرتر استفاده کنند. هوش مصنوعی مولد می‌تواند خطرات مختلفی را برای کاربران خدمات آنلاین ایجاد کند، به عنوان مثال با امکان دسترسی آسان‌تر به دستورالعمل‌های آسیب رساندن به خود یا ارائه مشاوره در مورد قاچاق مواد غیرقانونی میتواند بحران آفرینی کند.
 
از یک طرف، آفکام از بیان اینکه هوش مصنوعی یک تهدید برای بشریت است، خودداری کرده، که با استانداردهای امروزی کاملاً امری تازه است و برخلاف برخی، آفکام خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی نیست، بلکه صرفاً به دنبال این است که این فناوری باید با وجدان به کار رود. رگولاتور انگلیس همچنین برخی از مزایایی را که می تواند برای صنایع محتوا و مخابرات به همراه داشته باشد، به ویژه در مورد تولید جلوه های بصری واقعی و تشخیص ترافیک شبکه مخرب را در گزارش خود بیان کرده است.
 
در واقع، در توضیح چگونگی دستیابی به هوش مصنوعی، آفکام بیان می‌کند که با شرکت‌هایی کار می‌کند که در حال توسعه و ادغام ابزارهای مولد هوش مصنوعی هستند که ممکن است در محدوده لایحه ایمنی آنلاین قرار گیرند تا بفهمند که چگونه به طور فعال عمل می‌کنند.
 
آفکام همچنین توسعه تکنیک های تشخیص هوش مصنوعی و نقش شفافیت را دنبال می کند تا به مردم کمک کند بین محتوای واقعی و تولید شده توسط هوش مصنوعی تمایز قائل شوند و به آنها اطلاع دهد که آیا محتوا توسط انسان تولید شده یا هوش مصنوعی تولید کننده واقعی آن است.
 
همزمان با این موضوع، آفکام همچنین در حال بررسی این موضوع است که چگونه سواد رسانه ای افراد ممکن است تحت تأثیر هوش مصنوعی مولد و همچنین فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) قرار گیرد. همچنین اطلاعاتی را در مورد معنای هوش مصنوعی برای آنها و در نتیجه مسئولیت آنها در قبال مشتریانی که به آنها خدمات می دهد، به صنایعی که رگولیت می کند، ارائه می دهد.
 
آفکام میگوید شرکت‌های مخابراتی باید توجه داشته باشند، زیرا آن‌ها از بزرگ‌ترین حامیان هوش مصنوعی هستند و از آن برای همه چیز، از مراقبت‌های مشتری پیشرفته و موتورهای توصیه خدمات، تا پیش‌بینی افزایش ترافیک شبکه و تامین ظرفیت خودکار، استفاده می‌کنند.
 
برای مثال، در اوایل این هفته ، Amdocs پیشنهاد خود را برای سهولت در بهره‌گیری از مزایای هوش مصنوعی برای CSPها با amAIz آغاز کرد، که پیشنهادات مختلف OSS/BSS و CRM خود را با هوش مصنوعی مولد افزایش می‌دهد.
 
آفکام گفت: ما خوشحالیم که بسیاری از ذینفعان در بخش‌های ما تلاش می‌کنند تا مزایای هوش مصنوعی مولد را درک کنند و خطرات بالقوه را به حداقل برسانند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.