اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 26, 2023
14:23 دوشنبه، 5ام تیرماه 1402
کد خبر: 146691

آمریکا ۴۰ میلیارد دلار به توسعه اینترنت پرسرعت اختصاص می‌دهد

دولت آمریکا بسته حمایتی ۴۰ میلیارد دلاری با هدف توسعه پهن‌باند و دسترسی تمام شهروندان آمریکا به اینترنت پرسرعت تا سال ۲۰۳۰ طراحی کرده است.
 
 
به گزارش ورج، دولت بایدن گام دیگری به سمت توزیع بودجه ۴۰ میلیارد دلاری حمایت از توسعه پهن‌باند برداشته است. این بودجه که در بسته زیرساخت سال ۲۰۲۱ به تصویب رسید براساس نیاز ایالت‌ها توزیع شده و هر ایالت آمریکایی حداقل ۱۰۰ میلیون دلار دریافت می‌کند.
 
روز دوشنبه دولت آمریکا بودجه اختصاص یافته در این بسته حمایتی را براساس نقشه جدید پوشش اینترنت توزیع کرد.
 
یکی از مقامات کاخ سفید در بیانیه‌ای در رابطه گفت: «درست همانطور که فرنکلین دلانو روزولت الکتریسیته را با قانون Rural Electrification با تمام خانه‌ها آورد، این بیانیه هم بخشی از طرح بزرگ دولت بایدن برای سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت شغلی و موقعیت برای قشر کارگر و متوسط کشور است.»
 
ایالات آمریکایی قرار است تا ماه دسامبر نقشه خود برای استفاده از بودجه را ارائه کنند. اداره ملی ارتباطات و اطلاعات (NTIA)، زیرمجموعه‌ای از وزارت بازرگانی، قرار است قبل بهار بعدی این طرح‌ها را تایید کرده و ۲۰ درصد از بودجه مجاز را برای توسعه زیرساخت اختصاص دهد. تا پایان سال ۲۰۲۵، حداقل ۸۰ درصد از بودجه توزیع می‌شود.
 
کاخ سفید قرار است عصر دوشنبه مبلغ دریافتی هرکدام از ایالت‌ها را مشخص کند.
 
اداره ملی ارتباطات و اطلاعات آمریکا از تخصیص ۹۳۰ میلیون دلار به ۳۵ پروژه زیرساخت پهن‌باند در طرح Middle Mile خبر داده است که شبکه‌های بزرگ فیبری را به شبکه‌ّای کوچکتر محلی متصل می‌کنند.
 
افزون بر این انتظار می‌رود که دولت بایدن بیش از ۹۰ میلیارد دلار برای توسعه اینترنت منصفانه و مقرون به‌صرفه در آمریکا هزینه کند. در بخشی از طرح نجات آمریکا، بیش از ۲۵ میلیارد دلار به ساخت زیرساخت پهن‌باند و یارانه دستگاه‌های متصل برای قشر کم درآمد اختصاص یافته است.
 
الن دیویدسون از NTIA پیشتر در بیانیه‌ای در همین باره گفت: «طرح Middle Mile نیروی ما را برای متصل کردن همه جمعیت آمریکا دو چندان می‌کند. زیرساخت Middle Mile ظرفیتی را در اختیار شبکه‌های محلی قرار داده و هزینه اجرای شبکه‌های محلی در آینده را کاهش می‌دهد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.