فناوری اطلاعات

June 28, 2023
14:32 چهارشنبه، 7ام تیرماه 1402
کد خبر: 146812

ایلان ماسک برای درمان افسردگی‌اش داروی کتامین مصرف می‌کند

ظاهراً ایلان ماسک برای درمان افسردگی مقدار کمی کتامین مصرف می‌کند، اما در مهمانی‌ها و به‌طور تفریحی، دوز کامل این دارو را استفاده می‌کند.
 
 
وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده که ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک، به دیگران گفته است که برای درمان افسردگی‌اش، مقدار کمی داروی «کتامین» مصرف می‌کند. البته این گزارش می‌گوید که ماسک در هنگام مصرف کتامین به‌طور تفریحی هم دیده شده است.
 
طبق اطلاعاتی که افراد مطلع در اختیار وال استریت ژورنال قرار داده‌اند، مدیرعامل تسلا در مهمانی‌ها دوز کامل کتامین را مصرف می‌کند.
 
اشاره ایلان ماسک به کتامین برای درمان افسردگی
درحالی‌که ایلان ماسک به‌طور مستقیم به این گزارش واکنش نشان نداده است، در کمتر از دو ساعت پس از انتشار آن، در توییتی به مصرف کتامین برای درمان افسردگی اشاره کرد که می‌توان آن را نوعی تأیید گزارش وال استریت ژورنال دانست:
 
«افسردگی در ایالات‌متحده آمریکا بیش‌ازحد تشخیص داده می‌شود، اما برای برخی افراد واقعاً یک مشکل شیمیایی در مغز است. اما زامبی‌کردن افراد با SSRIs (داروهای ضدافسردگی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین) بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. با توجه به آنچه در دوستانم دیده‌ام، مصرف گاه‌وبیگاه کتامین گزینه بهتری است.»
 
به گفته بنیاد الکل و مواد مخدر استرالیا، کتامین یک داروی منفک‌کننده (دسته‌ای از توهم‌زاها) است که می‌تواند روی حس بینایی و شنوایی افراد تأثیرگذار باشد. همچنین این دارو می‌تواند افراد را از واقعیت جدا کند. از کتامین در دنیای پزشکی معمولاً به‌عنوان یک داروی بیهوشی استفاده می‌شود، اما به‌صورت غیرقانونی هم در مهمانی‌ها استفاده می‌شود.
 
هم‌بنیان‌گذار گوگل مجیک ماشروم مصرف می‌کند
طبق گزارش وال استریت ژورنال، ایلان ماسک در مصرف این نوع مواد تنها نیست و برای مثال «سرگی برین»، هم‌بنیان‌گذار گوگل، «قارچ سیلوسایبین» یا مجیک ماشروم مصرف می‌کند. وال استریت ژورنال این موضوع را از افرادی دریافت کرده است که از مصرف مجیک ماشروم توسط برین اطلاع دارند.
 
طبق گزارش‌ها، اعضای شرکت سرمایه‌گذاری «Founders Fund» که در شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس، اسپاتیفای و Airbnb سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مهمانی‌هایی برگزار می‌کنند که در آن داروهای روان‌گردان مصرف می‌شود.
 
درحالی‌که سخنگوی برین و شرکت Founders Fund پاسخی به این گزارش‌ها نداده‌اند، Founders Fund به تحقیقات درباره داروهای روان‌گردان اشاره کرده است:
 
«تحقیقات نشان می‌دهند که روان‌گردان‌ها می‌توانند مزایای سلامت روانی قابل‌توجهی داشته باشند و از ما تلاش‌های بخش دولتی و خصوصی برای در دسترس قراردادن ایمن و قانونی این داروها حمایت می‌کنیم.»
 
درنهایت طبق گزارش وال استریت ژورنال، ظاهراً استفاده از دوز پایین موادی مانند LSD برای افزایش عملکرد و خلاقیت در سیلیکون ولی یک موضوع رایج است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.