فناوری اطلاعات

July 1, 2023
11:08 شنبه، 10ام تیرماه 1402
کد خبر: 146892

پس‌لرزه رونمایی ویژن پرو؛ اپل بار دیگر سه تریلیون دلاری شد

مدت کوتاهی پس از رونمایی ویژن پرو و در فاصله‌ی حدوداً دو ماه تا رونمایی آیفون ۱۵ ارزش بازار اپل مرز سه تریلیون دلار را رد کرد.
 
 
 
 
اپل که باارزش‌ترین برند دنیا محسوب می‌شود، نخستین بار در روزهای آغازین سال ۲۰۲۲ موقتاً مرز سه تریلیون دلار را رد کرد و حالا حدوداً ۱٫۵ سال بعد، بار دیگر به این موفقیت مهم دست پیدا کرده است. آن‌طور که ورج می‌نویسد، هر سهم از سهام اپل در اولین ساعات جمعه به وقت آمریکا با قیمت بالای ۱۹۲ دلار معامله شد.
 
تیم کوک، مدیرعامل اپل، ماه گذشته گفت رکورد تعداد دستگاه‌های فعال این شرکت شکسته شده است. در آن زمان رکورد کسب‌و‌کار خدمات نیز جابه‌جا شد و شاهد بالاترین فروش فصلی آیفون در سه‌ماهه‌ی نخست بودیم.
 
 
ارزش بازار اپل در پنج روز اخیر
 
رکوردشکنی‌ها در حالی انجام شد که آمار نشان می‌داد فروش آیپد و مک نسبت‌به سال ۲۰۲۲ افت کرده است. اپل در هفته‌های اخیر مک بوک ایر ۱۵ اینچ را روانه‌ی بازار کرده تا افت فروش را جبران کند.
 
تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ی Wedbush Securities می‌گوید اپل احتمالا تا سال ۲۰۲۵ به ارزش بازار چهار تریلیون دلار دست پیدا می‌کند. او در یادداشتش نوشت ۲۵ درصد از کاربران فعال اپل گوشی خود را در بیش از چهار سال اخیر ارتقا نداده‌اند و احتمالا آیفون ۱۵ فروش قابل‌توجهی تجربه خواهد کرد.
 
ویژن پرو فاصله‌ی زیادی تا تبدیل‌شدن به آیفون بعدی اپل دارد، اما اثرگذاری این هدست بر ارزش سهام اپل را نمی‌توان زیر سؤال برد. ویژن پرو با اپ استور جدیدی از راه می‌رسد که می‌تواند تأثیر مستقیمی روی درآمد اپل بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.