فناوری اطلاعات

July 1, 2023
12:24 شنبه، 10ام تیرماه 1402
کد خبر: 146904

OpenAI اولین دفتر بین‌المللی خود را در لندن افتتاح می‌کند

این دفتر روی قابلیت‌های تحقیقاتی و مهندسی و همچنین همکاری با جوامع محلی و سیاست‌گذاران تمرکز می‌کند.
 
 
 
 
OpenAI، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی و خالق ChatGPT می‌خواهد اولین دفتر بین‌المللی خود را در لندن افتتاح کند. با افتتاح این دفتر، انتظار می‌رود O‌penAI دامنه عملیات‌های خود را گسترش دهد و مأموریت خود در زمینه هوش مصنوعی عمومی (AGI) را سریع‌تر پیش ببرد.
 
«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI گفت:
 
«ما از این پیشروی به‌عنوان فرصتی برای جذب استعدادهای کلاس جهانی و جلوبردن نوآوری‌های مربوط به توسعه و سیاست AGI یاد می‌کنیم. در مورد آینده و همکاری‌هایی که دفتر لندن ما در ساخت و استقرار هوش مصنوعی ایمن انجام خواهد داد، هیجان‌زده هستیم.»
 
دفتر لندن OpenAI روی چه چیزی تمرکز خواهد کرد؟
به عقیده OpenAI، لندن استعدادهای زیادی دارد که آن را به مکانی ایده‌آل تبدیل می‌کند. در بیانیه این شرکت گفته شده که تیم‌های شاغل در لندن روی قابلیت‌های تحقیقاتی و مهندسی و همچنین همکاری با جوامع محلی و سیاست‌گذاران تمرکز خواهند کرد.
 
براساس صفحه مشاغل این شرکت، OpenAI درحال‌حاضر چهار فرصت شغلی فعال در لندن دارد. این عناوین شغلی شامل «مدیر حساب»، «مهندس نرم‌افزار، شناسایی و پاسخ»، «معمار راه‌حل‌ها» و «رهبر سیاست و مشارکت بریتانیا» می‌شود.
 
این موضوع درحالی اعلام شده که اتحادیه اروپا در چند وقت گذشته تلاش کرده با ایجاد قوانین جدیدی، هوش مصنوعی را قانومند و برای قابلیت‌های آن محدودیت تعریف کند. تصمیمی که با انتقاد سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI مواجه شده است و شاید به‌همین دلیل تصمیم گرفته تا دفتر بین‌المللی خود را در لندن و کشوری که عضو اتحادیه اروپا نیست راه‌اندازی کند.
 
درست مانند مدل Bard گوگل، OpenAI نیز به‌طور منظم به‌روزرسانی‌هایی را برای بهبود ویژگی‌های ChatGPT منتشر می‌کند. مشترکین سرویس پولی این مدل ابتدا ویژگی‌ها و مدل‌های زبان جدید را دریافت می‌کنند، اما کاربران سطح رایگان نیز نهایتاً این بهبودها را دریافت خواهند کرد. مهندسانی که در شرکت لندن استخدام و مشغول به کار می‌شوند، به این پیشرفت‌ها کمک خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.