اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 2, 2023
6:01 یکشنبه، 11ام تیرماه 1402
کد خبر: 146938

تحقیقات رگولاتوری انگلیس در خصوص قطع گسترده خدمات تماس اضطراری BT

Emergency-Services-Safety-TETRA-Critical-Communications-770x285.jpg
 
 
ICTna.ir – رگولاتور مخابراتی انگلیس، آفکام، تحقیقاتی را در مورد قطع گسترده خدمات تماس اضطراری با شماره 999 توسط اپراتور مخابراتی BT آغاز کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یک نقص فنی در روز یکشنبه بر در دسترس بودن تماس با شماره 999 در سراسر کشور تأثیر گذاشت و BT را که تماس‌ها را مدیریت و مسیریابی می‌کند مجبور کرد به طور موقت به یک سیستم پشتیبان سوئیچ کند.
 
با این حال، همانطور که در آن زمان توسط پلیس متروپولیتن لندن اعلام شد، سیستم پشتیبان در ارائه داده‌های موقعیت مکانی تماس گیرنده کارامد نبود، و تعیین دقیق مکان‌های تماسهای اضطراری ورودی را دشوارتر می‌کرد.
 
فهرستی که اسکای نیوز از پلیس، آتش نشانی و اورژانس تهیه کرده است نشان می دهد که برخی از آنها به مردم توصیه می کنند که با شماره اورژانس 111 تماس بگیرند و از آن طریق درخواست کمک کنند.
 
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی روز سه‌شنبه ، این قطعی در پارلمان این کشور هم مطرح شد و لرد کامروز، وزیر فناوری، خاطرنشان کرد که از زمان وقوع خطا، نزدیک به سه ساعت طول کشید تا BT دولت را از مشکل مطلع کند.
 
BT بابت مشکلات پیش آمده در این زمینه، عذرخواهی کرده است.
 
پس از این قطع، آفکام تحقیقاتی را برای جستجوی نقض قوانین احتمالی آغاز کرده است.
 
این رگولاتور انگلیس در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفت که شرکت‌های مخابراتی از جمله BT موظف هستند تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از دسترسی بدون وقفه به سازمان‌های اضطراری به عنوان بخشی از خدمات تماس را انجام دهند. قوانین همچنین اپراتورهای مخابراتی را ملزم می کند تا تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از دسترسی کامل به تماس ها و اینترنت در صورت خرابی شبکه یا در موارد فورس ماژور انجام دهند."
 
مقررات آفکام همچنین تصریح می‌کند که شرکت‌های مخابراتی باید "اقدامات مناسب و متناسبی را برای شناسایی و کاهش خطرات و آماده‌سازی برای وقوع هر اتفاقی که دسترسی، عملکرد شبکه یا سرویس آنها را به خطر می‌اندازد" انجام دهند و همچنین باید سیستم‌هایی را پیاده‌سازی کنند تا از هر گونه اثرات نامطلوب ناشی از هر گونه مصالحه، جلوگیری کند.
 
آفکام اعلام کرد: تحقیقات ما به دنبال اثبات حقایق مربوط به این حادثه و بررسی اینکه آیا دلایل منطقی برای این باور وجود دارد که BT به تعهدات نظارتی خود عمل نکرده است یا خیر، متمرکز خواهد بود. آفکام به عواقبی که ممکن است در صورت تایید هر گونه نقض احتمالی BT روی دهد، اشاره نکرد.
 
بی‌تی در گزارش جداگانه‌ای به بی‌بی‌سی در خصوص این رویداد اعلام کرد که یک مجموعه تحقیقات داخلی و کامل را در این زمینه تکمیل کرده و قرار است نتایج آن روز پنجشنبه با دولت، آفکام و سرویس خدمات اضطراری انگلیس در میان گذاشته شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.