5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 2, 2023
6:11 یکشنبه، 11ام تیرماه 1402
کد خبر: 146941

پیام‌رسان‌های بومی با چه چالش‌هایی مواجهند؟

طبق گفته قائم مقام یکی از پیام‌رسان‌های داخلی، به نظر می‌رسد پیام‌رسان‌های ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و توانایی‌های واقعی خودشان به طور کامل شناخته نشده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، به دنبال حمایت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های داخلی و استفاده کاربران از پلتفرم های بومی، سکوهای مذکور در تلاش هستند تا کیفیت خدمات خود را جهت رضایت کاربران افزایش دهند؛ در همین رابطه، امین تجملیان- قائم مقام یک پیام رسان ایرانی در گفت و گو با ایسنا، درباره مهم ترین مشکل و چالش پیام‌رسان‌های ایرانی اظهار کرد: شاید نتوان از این موضوع به عنوان یک مشکل نام برد، اما به نظر می‌رسد پیام‌رسان‌های ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و توانایی‌های واقعی خودشان به طور کامل شناخته نشده‌اند.
 
iranian OTT.jpg
 
وی افزود: معتقدیم بخشی از این موضوع ناظر به رویکرد منفی بخشی از جامعه نسبت به پیام‌رسان‌های ایرانی است و ما در تلاش هستیم که این تلقی نادرست که ناشی از عدم آگاهی عمومی کافی است را اصلاح کنیم.
 
تجملیان با اشاره به مهم ترین انتظار کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: بدیهی است که مهم‌ترین انتظار کاربران این است که بتوانند به آسانی و بدون هرگونه تجربه منفی از خدمات پیام‌رسان‌ها استفاده کنند، بنابراین تلاش می‌کنیم یک تجربه لذت‌بخش و بدون دردسر و پیچ و خم‌های غیرضروری را به کاربر عرضه کنیم.
 
قائم مقام یک پیام رسان ایرانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در کنار این موضوع پیوسته به دنبال این هستیم که قابلیت‌های خود را بر اساس نیاز کاربران ارتقا ببخشیم، تصریح کرد: از جمله این قابلیت‌ها موضوع تماس صوتی و تصویری است که مطابق آخرین آمارها، با رضایت بالای کاربران مواجه شده و رکورد بیش از ۱ میلیون تماس روزانه را به ثبت رسانده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که میزان استقبال کاربران از این پیام رسان داخلی چقدر است، تشریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین ۴.۵ میلیون نفر کاربر فعال به طور روزانه از پیام‌رسان ما استفاده می‌کنند. تعداد کاربر ماهانه این پیام رسان بیش از ۹ میلیون نفر است که با ۱۴ میلیون دستگاه فعال از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و در مجموع نیز تاکنون ۲۱ میلیون کاربر با شماره موبایل‌های مجزا در این پیام رسان ثبت نام کرده‌اند.
 
چندی پیش عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- حمایت و تقویت پیام رسان‌های داخلی را یکی‌ دیگر از اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسان‌های داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس ها استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.