تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 2, 2023
16:35 یکشنبه، 11ام تیرماه 1402
کد خبر: 147002

۱۳ کسب‌وکار آنلاین در حوزه فروش بلیت هواپیما فیلتر شدند

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از فیلترینگ ۱۳ سایت متخلف در فروش بلیت هواپیما خبر داده است. آنطور که خبرگزاری تسنیم از قول حسن خوشخو گزارش داده، این فیلترینگ در ادامه برخورد با پایگاه‌ها و نرم افزارهای موبایلی متخلف، با پیگیری‌‌های سازمان هواپیمایی کشوری و دستور دادستانی، انجام شده است.
 
 
براساس گفته‌های خوشخو در حال‌حاضر بر اساس دستور دادستانی، سایت‌های دیجی چارترdigicharter.ir، نیلی پرواز niliparvaz.ir، بیلیت کار bilitair.com، وان بلیت onebilit.ir، اسکای تیکت skyticket.ir، بیلیت ایر bilitkar.ir، 724ch.ir 724Ch، سایه سیر sayeseyr.com و sayeseyr.ir، ایران چارتر irancharter.ir، چارتر 724 (charter.724)، ایست تراول isttravel.ir و اکسین 24 oxin24.ir به عنوان سایت‌های غیر مجاز شناخته و فیلتر شده‌اند.
 
موج برخورد با کسب‌‌وکارهای آنلاین حوزه گردشگری با تعلیق مجوز مجموعه سفرهای علی‌بابا در اواسط خرداد‌ ماه شروع شد. در آن زمان حسن خوشخو در توییتی اعلام کرده بود که مجوز مجموعه‌ خدمات مسافرت هوایی و گردشگری «سفرهای علی‌بابا» به علت بی‌توجهی به تذکرات و ادامه روند گران‌فروشی تعلیق شده است. 
 
در نهایت بعد از یک هفته شرکت سفرهای علی‌بابا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با مذاکراتی که با معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری داشته و همچنین شفاف شدن رویه‌ها توانسته مجوز فعالیت خود را پس بگیرد. علی‌بابا در این اطلاعیه تعهد داده بود که از این پس قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی را به‌عنوان رگولاتور اصلی رعایت خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.