رسانه‌های اجتماعی

July 5, 2023
9:41 چهارشنبه، 14ام تیرماه 1402
کد خبر: 147126

اپلیکیشن تردز اینستاگرام، توییتر و بلواسکای چه اطلاعاتی را از کاربران گردآوری می‌کنند؟

فکر می‌کنید کدام برنامه بیشتر از بقیه به اطلاعات کاربران دسترسی دارد؟
 
 
چند ساعتی است که اپلیکیشن «تردز» (Threads) اینستاگرام به‌عنوان رقیب توییتر به اپ استور اپل اضافه شده و اگرچه هنوز نمی‌توان آن را دانلود کرد، اما مشخصات و دسترسی‌هایش قابل مشاهده است. حالا بد نیست مقایسه‌ای میان دسترسی‌های این برنامه، توییتر و بلواسکای به اطلاعات کاربران داشته باشیم.
 
توسعه‌دهنده اپلیکیشن تردز که اینستاگرام معرفی شده است، می‌گوید برنامه آن‌ها ممکن است به داده‌های مختلفی دسترسی داشته باشد و با حفظ ارتباطی که این داده‌ها با هویت شما دارند، از آن‌ها استفاده کند. تاریخچه خریدها، اطلاعات مالی، اطلاعات موقعیت، اطلاعات تماس، مخاطبان، محتواهای کاربر، تاریخچه جستجوها، تاریخچه گشت‌وگذارها و دیگر انواع داده‌ها احتمالاً برای تبلیغات توسط اشخاص ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
 
همین داده‌ها ممکن است برای تبلیغات و بازاریابی توسعه‌دهندگان نیز توسط متا استفاده شوند. تردز همچنین از داده‌های یادشده به‌اضافه داده‌های سلامتی و حساس شما برای امور تجزیه‌و‌تحلیل خود بهره خواهد گرفت. این رقیب توییتر به‌منظور شخصی‌سازی محصول و بهبود عملکرد اپلیکیشن نیز به داده‌های شما دسترسی پیدا کند. این شرکت همچنین در انتها اعلام کرده که این اطلاعات ممکن است برای دیگر کاربردهای مدنظر آن‌ها هم استفاده شوند.
 
 
در سوی دیگر، توییتر هم مثل تردز اینستاگرام اطلاعاتی مثل تاریخچه خریدها، اطلاعات موقعیت، اطلاعات تماس، تاریخچه گشت‌وگذارها و داده‌های استفاده از برنامه را با حفظ پیوند به هویت شما برای تبلیغات شخص ثالث، تبلیغات و بازاریابی توسعه‌دهندگان، تجزیه‌وتحلیل آمارها، شخصی‌سازی محصول، بهبود کیفیت عملکرد برنامه و دیگر امور خود استفاده می‌کند.
 
شبکه اجتماعی ایلان ماسک همچنین اعلام کرده است که شاید از اطلاعاتی مثل ایمیل‌ها و پیامک‌ها هم به‌صورت ناشناس برای تبلیغات شخص ثالث، بازاریابی توسعه‌دهندگان، تجزیه‌وتحلیل آمارها و بهبود عملکرد اپلیکیشن بهره بگیرد.
 
 
اپلیکیشن بلواسکای که در این روزهای به‌عنوان یکی از جایگزین‌های توییتر معرفی می‌شود، اوضاع بهتری دارد. این برنامه با حفظ پیوند هویتی از داده‌هایی مثل اطلاعات تماس، محتواهای کاربر شامل تصاویر و ویدیوها و شناسه کاربری برای بهبود عملکرد اپ استفاده می‌کند. این اپلیکیشن همچنین اطلاعاتی مثل داده‌های مربوط به تشخیص مشکلات برنامه را به‌صورت ناشناس برای تجزیه‌و‌تحلیل و بهینه‌سازی اپلیکیشن خود گردآوری می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.