اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

July 14, 2023
15:33 جمعه، 23ام تیرماه 1402
کد خبر: 147495

شروط تمدید پروانه شرکت مخابرات چیست؟

طبق گفته وزیر ارتباطات اگر شرکت مخابرات ایران تضمین های لازم برای ارتقای کیفیت خود و بهبود خدمات رسانی به مردم را بدهد، آمادگی برای ارایه پروانه جدید به این شرکت وجود دارد.
 
به گزارش ایسنا، هفته گذشته بود که نامه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر عدم تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران در فضای مجازی منتشر شد؛ طبق این نامه که به امضای رئیس رگولاتوری هم رسیده بود، این سازمان درخواست شرکت مخابرات را برای تمدید اعتبار ارائه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها را رد کرده بود.
 
علت این اقدام هم عدم انجام مفاد مصوبات کمیسیون و تعهدات پروانه یادشده اعم از ارائه به‌روز تلفن و دیتا در شهرها، اجرای مصوبه بیت‌استریم، تفکیک ترافیک، خروج از PCM و شکایت ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ عنوان شده است.
 
بنابراین از مخابرات خواسته شد تا با قیمت کارشناسی، ظرفیت ایجادشده و تجهیزات مربوطه را به ارائه‌کننده خدمات مخابراتی جایگزین که از سوی سازمان تنظیم مقررات معرفی می‌شود، منتقل کند. در مقابل شرکت مخابرات ایران در واکنش به این اقدام پس از مدت اندکی اعلام کرد با توجه به نامه ارسالی از سوی رگولاتوری در خصوص پروانه شرکت مخابرات، در محتوای نامه و موارد اشاره شده خلاء‌های قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ‌های مستدل و مستند شرکت مخابرات قطعا مسیر تمدید پروانه این شرکت هموار خواهد شد.
 
این شرکت تأکید کرد با توجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران مانعی برای تمدید فعالیت وجود ندارد. اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اخیرا در این‌باره گفت که شرکت مخابرات بر اساس پروانه و الحاقیه‌هایی که در پروانه خود دارد، تعهداتی را برای افزایش کیفیت شبکه، حل مشکل لایه انتقال شبکه داشته است که متأسفانه در سال‌های گذشته سرمایه گذاری‌های لازم برای توسعه توسط این شرکت انجام نشده است.
 
 وی افزود: ما در مدت دو سال هم که از عمر دولت سیزدهم می گذرد، حداکثر حمایت را از شرکت مخابرات کرده‌ایم که بتواند خود را نو سازی کند اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. اگر شرکت مخابرات به تعهدات خود که افزایش کیفیت شبکه است عمل نکند، طبیعتا ما حافظ منافع مردم هستیم و دلیلی برای تمدید پروانه مشاهده نمی‌کنیم.
 
زارع پور تأکید کرد: فرصتی به این شرکت داده شده چون تا پایان این ماه پروانه شرکت مخابرات منقضی می‌شود بنابراین باید با شرایط جدید خود را تطبیق دهد. در حال حاضر پروژه و محوری ما طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارهاست و هشت اپراتور کار را شروع کرده اما شرکت مخابرات هنور اقدامی انجام نداده است.  
 
طبق گفته وزیر ارتباطات اگر شرکت مخابرات تضمین‌های لازم  برای ارتقای کیفیت خود و بهبود خدمات رسانی به مردم را بدهد ما هم کاملا آماده هستیم در قالب پروانه جدید، به آن پروانه دهیم.
 
همچنین امیر محمد زاده لاجوردی-رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در جدیدترین اظهاراتش درباره تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران گفت: اینکه چرا این نامه نوشته شده در متن آن کاملا مشخص است ولی زمانی که این نامه ارسال شد سه روز بعد مخابرات درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه کرد. وی ادامه داد: درباره همه موارد گفته شده در نامه مانند تبدیل وضعیت ایثارگران و مطالبات بازنشستگان و پروژه فیبرنوری منازل کسب و کارها تا ۲۷ تیر فرصت دادیم تا وضعیت پروانه را مشخص کند و درحال حاضر توافق شده و شبانه روزی وقت میگذارند و امیدواریم تا ۲۷ تیرماه الحاقیه آن را ارایه کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.