فناوری اطلاعات

July 16, 2023
10:58 یکشنبه، 25ام تیرماه 1402
کد خبر: 147563

یک استارتاپ هندی 90 درصد از تیم پشتیبانی خود را با چت‌بات هوش مصنوعی جایگزین کرد

مدیرعامل یک استارتاپ هندی می‌گوید با استفاده از هوش مصنوعی، موفق شده است 90 درصد از اعضای تیم پشتیبانی خود را تعدیل کند.
 
 
یک استارتاپ هندی ادعا می‌کند که 90 درصد از اعضای تیم پشتیبانی خود را با یک چت‌بات هوش مصنوعی به نام Lina جایگزین کرده است. او می‌گوید اگرچه اتخاذ این تصمیم کار سختی بوده است، اما انجام آن را ضروری می‌داند و این اتفاق برای آن‌ها مفید بوده است.
 
در شرایطی که بسیاری از شاغلان نگران ازدست‌دادن کار خود هستند، مدیرعامل یک استارتاپ هندی به نام Dukaan مدعی شده که 90 درصد از کارمندان بخش پشتیبانی خود را تعدیل کرده است. او می‌گوید با انجام این کار زمان اولین پاسخ‌گویی را از 1 دقیقه و 44 ثانیه به تقریباً صفر رسانده است.
 
همچنین حالا مشکلات مشتریان این استارتاپ در زمان بسیار کمتری حل می‌شود. درحالی‌که قبلاً به‌طور میانگین 2 ساعت 13 دقیقه طول می‌کشید تا هر مشکل برطرف شود، حالا این زمان به 3 دقیقه و 12 ثانیه تقلیل یافته است. هزینه‌های اداره بخش پشتیبانی مشتریان هم حدود 85 درصد کمتر شده.
 
هوش مصنوعی به کاهش هزینه‌ها کمک کرده است
«سومیت شاه»، مدیرعامل Dukaan، می‌گوید با توجه به شرایط اقتصادی موجود، استارتاپ‌ها برای سودآوری اولویت بالاتری قائل‌ هستند. درنتیجه با این تغییر می‌توان عملکرد بهتری داشت و حداقل هزینه‌ها را پرداخت کرد.
 
استارتاپ Dukaan درزمینه ارائه خدمات اجاره‌ای برای فروشگاه‌های الکترونیکی فعالیت می‌کند. این خدمات شامل مدیریت سفارشات، پشتیبانی چت با مشتریان، مدیریت هزینه‌های تحویل مرسولات، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و غیره است. این استارتاپ همچنین تحلیل‌هایی را درباره فروش، ترافیک و محصولات شرکت‌ها به آن‌ها ارائه می‌کند.
 
متخصص ارشد داده‌های Dukaan ظاهراً در عرض دو روز چت‌بات Lina را توسعه داده است. سومیت شاه می‌گوید این چت‌بات می‌تواند به‌سرعت و با دقت به سؤالات عمومی پاسخ دهد، اما در پاسخ به سؤالات تخصصی مشکل دارد.
 
خبر این تغییر در استارتاپ Dukaan بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است. خیلی از کاربران منتقد این تصمیم بوده‌اند و یکی از آن‌ها می‌گوید حتی اگر این اتفاق افتاده و نتیجه مثبتی داشته است، انتشار یک رشته توییت در این زمینه و افتخارکردن به تعدیل نیرو نباید پذیرفتنی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.