فناوری اطلاعات

July 16, 2023
13:58 یکشنبه، 25ام تیرماه 1402
کد خبر: 147579

OpenAI از اخبار آسوشیتد پرس برای آموزش مدل‌های خود استفاده می‌کند

آسوشیتد پرس نیز به «تخصص فناوری و محصول» OpenAI دسترسی پیدا می‌کند.
 
 
OpenAI با ثبت یک قرارداد جدید اکنون می‌تواند تا دو سال آینده مدل‌های هوش مصنوعی خود را براساس گزارش‌های خبری آسوشیتد پرس (The Associated Press) آموزش دهد. با وجود این قرارداد، Ope‌nAI به محتواهای آرشیوشده سال 1985 به بعد این نشریه دسترسی پیدا خواهد کرد.
 
براساس گزارش Axios، آسوشیتد پرس نیز به «تخصص فناوری و محصول» OpenAI دسترسی پیدا می‌کند، هرچند جزئیات این موضوع به‌طور دقیق مشخص نیست. AP از مدت‌ها قبل قابلیت‌های هوش مصنوعی را بررسی می‌کند و سال 2014 به تولید گزارش‌های مالی شرکت با کمک آن اشاره شده بود. سپس از این فناوری برای خودکارسازی اخبار مربوط به لیگ بیسبال و ورزش‌های دانشگاهی استفاده کرد.
 
«برد لایت کپ»، مدیر عملیات OpenAI در بیانیه‌ای گفت:
 
«AP همچنان پیشرو صنعت در استفاده از هوش مصنوعی است. بازخورد آن‌ها همراه با دسترسی به آرشیو واقعی و باکیفیت آن‌ها، به بهبود قابلیت‌ها و سودمندی سیستم‌های OpenAI کمک می‌کند.»
 
بنابراین AP به لیست رو‌به‌رشد شرکای OpenAI می‌پیوندد. همچنین این یکی از اولین همکاری‌های بین یک سازمان خبری بزرگ و یک شرکت هوش مصنوعی است.
 
همکاری OpenAI با شرکت‌های شخص ثالث
اخیراً نیز این شرکت حوزه هوش مصنوعی قراردادی شش ساله با شاتراستاک (Shutterstock) امضا کرده بود که به OpenAI اجازه می‌دهد تا از تصاویر، ویدیوها، موسیقی و ابرداده‌های آن برای آموزش مدل تبدیل متن به تصویر DALL-E خود استفاده کند. مایکروسافت و BuzzFeed دیگر شرکت‌هایی هستند که برای «تقویت» و «شخصی‌سازی» محتوای خود از ابزارهای OpenAI استفاده می‌کنند.
 
درنهایت، سخنگوی آسوشیتد پرس در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره احتمال وجود همکاری‌های مشابه با سایر شرکت‌های هوش مصنوعی ازجمله گوگل گفت: «ما روابط بلندمدتی با بسیاری از شرکت‌های فناوری داریم و با هر یک از آن‌ها درباره فرصت‌های جدیدی این حوزه مذاکره می‌کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.