فناوری اطلاعات

July 17, 2023
16:00 دوشنبه، 26ام تیرماه 1402
کد خبر: 147635

سلطانی: ارتقای شرکت‌های دانش بنیان در سایه حمایت از شرکت‌های بزرگ امکان‌پذیراست

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درهمایش استارت اپ دمو فن آوری اطلاعات و مخابرات در منطقه البرز اظهار داشت: ارتقای شرکت های دانش بنیان در سایه حمایت از شرکت‌های بزرگ امکان پذیراست.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران سلطانی مدیر عامل این شرکت ضمن بیان این این مطلب با ارایه موضوع توسعه کسب و کار مبتنی بر زیست بوم نوآوری در این همایش اظهارداشت: چشم انداز توسعه کسب‌وکار مبتنی بر زیست بوم نوآوری و خلاقیت، ایجاد زیست بوم نوآوری و خلاقیت در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد جمع‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های فکری و علمی جامعه به منظور ارزش آفرینی و خلق ثروت ملی است.
 
سلطانی اولویت های شرکت مخابرات ایران در حوزه انقلاب صنعتی چهارم  طراحی و تدوین سیاست‌های اجرایی و عملیاتی در حوزه انقلاب صنعتی چهارم، ایجاد شبکه هم‌افزایی و هم‌آفرینی با مشارکت مجامع علمی، دانش‌بنیان، نوپا و صنعتی وطراحی زیست‌بوم انقلاب صنعتی چهارم با بهره ‌گیری از ظرفیت بازیگران این حوزه اعلام کرد و گفت: زمینه‌سازی برای ایجاد یک نشان تجاری فراملی وانتشار گزارش دوره‌ای از میزان پیشرفت انقلاب صنعتی چهارم به سهامداران و ذینفعان از دیگر فعالیت ها در این حوزه است.
 
وی چالش‌های اصلی پیش روی کشورها و ذینفعان در نوآوری را ناکافی بودن خط‌ مشی‌ها، برنامه‌ها، منابع و دانش مناسب برای نوآوران و تغییرات دیجیتالی برای تسریع توسعه دیجیتال در جوامع خود دانست و گفت: عدم درک مسائل سیستمی در محیط، مانع از تحول دیجیتال وفقدان همکاری بین ذینفعان برای ارائه ابتکارات تأثیر محور برای اولویت‌های توسعه ملی نیز از دیگر چالش های پیش روی کشورها و ذینفعان در نوآوری است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه هدف نهایی توسعه نظامات نوآوری دیجیتال در کشورها  گفت: توسعه نظامات کلیدی نوآوری دیجیتال برای تقویت همکاری با ذینفعان ملی و شرکای بین المللی، تسریع بهره برداری از فرصت‌های تحول دیجیتال با اعمال اهرم تغییرات فناوری و در عین حال ایجاد ظرفیت نوآوری و فرهنگ سازی ملی و افزایش تأثیر و پایداری ابتکارات ملی برای ایجاد تأثیر پایداراز شاخص ترین موارد در این زمینه است.
 
در این همایش یک روزه که با هدف تقویت ایده ها و روش‌های جدید، نوآورانه و خلاقانه در توسعه کسب و کارها و همچنین حمایت از استارت آپ ها به عنوان بستر توسعه کارآفرینی نوین در راستای رونق و جهش تولید در سال “مهار تورم و رشد تولید ” برگزار شد، ۱۰ مقاله ارائه شده  برتر توسط شرکت‌های استارت آپی در حوزه های شبکه نسل پنجم، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا (lot) ، Big data، خودروهای متصل به شبکه هوشمند مورد بررسی قرار گرفت و سه مقاله با عناوین اوتورو ، هوریتا و سامانه مخابرات ابری هوشمند به به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.