فناوری اطلاعات

August 1, 2023
14:18 سه شنبه، 10ام مردادماه 1402
کد خبر: 148063

«طاقچه» برای برخی کاربران با فیلترشکن در دسترس است

پس از اینکه اپلیکیشن «طاقچه» به دستور وزارت ارشاد از دسترس خارج شد، امروز برخی کاربران امکان مطالعه کتاب‌هایشان را با فیلترشکن پیدا کردند.
 
 
 
روز گذشته اپلیکیشن خرید آنلاین کتاب طاقچه از دسترس خارج شد. این اتفاق در پی اطلاعیه‌ی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افتاد که در آن گفته شده بود این برنامه مجوز قانونی ندارد.
 
پس از این خبر، بسیاری از کاربران این برنامه از دسترسی به کتاب‌های خریداری‌شده و مطالعه آن‌ها بازماندند. طاقچه هم در حساب‌های کاربری خود اعلام کرد که بدون اخطار قبلی فیلتر شده اما کتاب‌ها و مدت اشتراک محفوظ است و از بین نرفته است.
 
امروز سایت طاقچه با VPN در دسترس است. برخی از کاربران می‌گویند هم از شب گذشته با VPN می‌توانند به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند و کتاب‌هایشان را مطالعه کنند. البته این فقط در مورد کتاب‌هایی است که از قبل دانلود شده باشند.
 
به نظر می‌رسد روی بعضی از اپراتورها می‌توان به این برنامه بدون vpn هم دسترسی داشت، اما همچنان همه کاربران نمی‌توانند با VPN هم به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند. دسترسی به طاقچه بی‌نهایت هم امکان‌پذیر نیست.
 
از دسترس خارج شدن «طاقچه» پس از ماجرای انتشار عکسی از کارکنان این برنامه در فضای مجازی اتفاق افتاد. پلمب دفتر مرکزی دیجی‌کالا و تعلیق مجوز ازکی به‌خاطر انتشار عکس‌های کارکنان این استارتاپ‌ها هفته‌ی سختی را برای اقتصاد دیجیتال رقم زد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.