اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 22, 2023
11:47 سه شنبه، 31ام مردادماه 1402
کد خبر: 148798

طاهری: در چندماه اخیر به سایت‌های زیادی حملات سایبری شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عدم یکنواختی و استفاده زیاد از فیلترشکن‌ها باعث حملات سایبری زیادی شده که در چند ماهه اخیر رشد بسیار زیاد حملات سایبری به سایت‌های مختلف را شاهد بودیم.
 
مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی، با بیان اینکه این گزارش شامل دو فصل جلب اعتماد مردم برای استفاده از سکوهای داخلی و مباحث فنی می شود، گفت: اگر در یک بخش از شبکه سرمایه‌گذاری نشود نمی توان به همه نیازهای مردم پاسخ داد؛ اشتباه در شبکه داریم که خود یکی از دلایل ایجاد اختلال است.
 
وی با بیان اینکه باید توسعه یکنواخت در شبکه باشد، افزود: سرمایه گذاری کمی در حوزه موبایل و بی‌سیم شده حال اینکه بار اصلی اینترنت روی شبکه بی‌سیم است، امیدواریم با توسعه فیبر نوری و انتقال ترافیک از بی‌سیم این کمبودها جبران شود.
 
طاهری درباره موضوع پالایش بیان کرد: تصمیم‌گیران متعددی در این بخش وجود دارد به طوری که طبق گزارش ارائه شده حداقل ۸ جای مختلف تاثیر می گذارند. این عدم یکنواختی و نبود مدیریت یکپارچه باعث اختلالات می شود که باید فکری جدی به خصوص از سوی شورای عالی فضای مجازی شود.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عدم یکنواختی و استفاده زیاد از فیلترشکن ها باعث حملات سایبری زیادی شده که در چند ماهه اخیر رشد بسیار زیاد حملات سایبری به سایت های مختلف را شاهد بودیم. در واقع استفاده از فیلترشکن‌ها محلی شده که نظارت و تنظیم‌گری و حکمرانی در شبکه مجازی به شدت کاهش پیدا کند که نیاز به بهینه سازی در شبکه داریم.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.