تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 28, 2023
16:00 دوشنبه، 6ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149099

شرکت پرداخت الکترونیک سداد سالانه به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تماس پاسخ می‌دهد

به گفته مدیر مرکز تماس و ارتباط با مشتریان سداد، این شرکت سالانه به بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزار تماس پاسخ می‌دهد و در یکسال گذشته تنها صد شکایت ثبت شده دارند. او همچنین مدعی است میزان وفاداری و رضایت مشتریان از دستگاه‌های کارتخوان سداد (POS) نسبت به یکسال گذشته ۳۲ درصد افزایش یابد.
 
 
به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد، مرکز تماس این شرکت سالانه به بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزار تماس پاسخ می‌دهد.  موسی حاجت‌پور مدیر مرکز تماس و ارتباط با مشتریان سداد بکارگیری و آموزش نیروهای حرفه‌ای در بخش پاسخگویی مرکز تماس را مهمترین چالش واحد خود می‌داند و معتقد است این نیروها علاوه بر پاسخ‌گویی سریع و رفع مشکل کاربر، باید بتوانند ارتباط صحیح و موثری با فرد تماس گیرنده برقرار کنند. چرا که این کاربر به دلیل مشکلی که برایش پیش آمده، تجربه ناخوشایندی داشته و کارشناس پاسخگو علاوه بر حل مشکل باید خاطره خوشایندی از خدمات پس از فروش آن برند برای کاربر بسازد.
 
او می‌گوید: در حال حاضر با 90 کارشناس که در آینده به 110 نفر افزایش خواهند یافت در سه شیفت اصلی و چند شیفت پشتیبان، هفت روز هفته و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز پاسخگوی مشتریان، پذیرندگان، دفاتر نمایندگی و کاربران این شرکت و همچنین شعب بانک ملی ایران هستند.
 
به اعتقاد حاجت‌پور، مهمترین تحول در مرکز تماس پرداخت الکترونیک سداد، راه اندازی واحد آموزش بوده است. در این زمینه یک تیم ثابت جهت آموزش و تدوین جزوات آموزشی ایجاد شده که هم اقدام به برگزاری دوره‌هایی برای کارشناسان قدیمی که نیاز به بازآموزی داشتند انجام داده و هم افرادی که به تازگی به مجوعه پیوسته‌اند را آماده حضور در این بخش می‌کنند.
 
او می‌گوید: «با بکارگیری تجهیزات آموزشی و ایجاد یک محیط شبیه ساز در یکسال گذشته 20 دوره آموزشی (با مجموع 500 ساعت) و3500 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است».
 
کسب الزامات ۱۰۰ درصدی شاپرک
به گفته حاجت‌پور، از دستاوردهای این سیستم آموزشی جدید ارتقای نمرات کیفی کارشناسان مرکز تماس از  80  درصد به 95 درصد بوده که بیشترین بازتاب آن در آخرین ممیزی شاپرک رخ داده است. به طوری که برای نخستین بار مرکز تماس سداد در اولین بازدید کارشناسان شاپرک، تمام شاخص‌های کیفی مد نظر را گذرانده و مطابقت 100 درصدی با الزامات شاپرک در ممیزی تیرماه ۱۴۰۲ کسب کرده است. البته این دستاورد فقط به ممیزی شاپرک ختم نمی‌شود. تغییرات صورت گرفته که باعث ارتقای سطح دانش و توانایی‌های کارکنان مرکز تماس سداد شده، کاهش ۲ هزار تماس ورودی در روز و ۷۳۰ هزار تماس در سال را به دنبال داشته که دلیلش برطرف شدن مشکل کاربران در همان تماس اول و نبود نیاز به برقراری مجدد تماس و پی‌گیری‌های ادامه دار بوده است.
 
پاسخ به ۵ هزار تماس روزانه
مدیر مرکز تماس و ارتباط با مشتریان سداد می‌گوید:  صد شکایت در یکسال که نسبت به تعداد پنج هزار تماس روزانه عدد بسیار کمی است و البته در تلاش هستم با کمک تمام کارشناسان مرکز تماس، این عدد را هم به صفر برسانیم.
 
به اعتقاد مدیر مرکز تماس و امور مشتریان سداد، تغییرات صورت گرفته در این مرکز در کنار سایر اقدامات انجام شده در بخش‌های دیگر سداد باعث شده تا در جدیدترین گزارش NPS این شرکت، میزان وفاداری و رضایت مشتریان از دستگاه‌های کارتخوان سداد (POS) نسبت به یکسال گذشته ۳۲ درصد افزایش یابد. حاجت‌پور در پایان و با بیان این آمار می‌گوید:‌ میزان وفاداری و رضایت مشتریان از دستگاه‌های کارتخوان سداد در 10 استان‌ بیش از 60 درصد است که چهار استان از این تعداد رضایت بالاتر از 70 درصد دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.