اپراتورها

تلفن همراه

October 23, 2023
8:29 دوشنبه، 1ام آبانماه 1402
کد خبر: 150811

نحوه دریافت ریز مکالمات سیمکارت ایرانسل

در این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که از چه راه‌هایی می‌توانید ریز مکالمات سیم‌کارت ایرانسل خود را دریافت کنید.
دریافت ریز مکالمات خط تلفن همراه یکی از خدماتی است که اپراتورهای ارائه‌دهنده سیمکارت باید به مشترکین خود ارائه کنند. ایرانسل هم به‌‌عنوان یکی از اپراتورهای ارائه‌دهنده سیمکارت در کشور امکان دریافت ریز مکالمات را برای مشترکان فراهم کرده است.
 
مشترکان اپراتور ایرانسل، چه سیمکارت اعتباری داشته باشند و چه سیمکارت دائمی، از دو روش حضوری و غیر حضوری می‌توانند فهرست و ریز مکالماتی را که با خط ایرانسلی‌شان داشته‌اند، دریافت کنند. انجام این کار روش‌ها و مراحلی دارد که در ادامه این مطلب نحوه دریافت آن را به‌طور کامل آموزش داده است.
 
دریافت ریز مکالمات ایرانسل به شیوه آنلاین
اگر قصد دارید بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف وقت و هزینه به ریز مکالمات خود دسترسی پیدا کنید می‌توانید از وب‌اپلیکیشن ایرانسل من یا اپلکیشین ایرانسل من مراجعه کنید. تفاوتی ندارد که مشترک سیمکارت دائمی ایرانسل هستید یا سیمکارت اعتباری؛ این برنامه امکان دریافت ریز مکالمه‌ها را به شما می‌دهد.
 
سیمکارت‌های دائمی
اگر مشترک خط دائمی ایرانسل هستید، می‌توانید ریز کارکردهای خط خود تا ۶ دوره گذشته را از طریق وب‌اپلیکیشن و اپلیکیشن ایرانسل من دریافت کنید. اگر از نسخه وب‌اپلیکیشن استفاده می‌کنید لازم است در صفحه اصلی این برنامه وارد بخش «حساب من» شوید، سپس به بخش «تاریخچه» مراجعه کنید و در میان گزینه‌های موجود بخش «جزئیات کارکرد» را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید بخش «مکالمه» را انتخاب کنید تا جزئیات و ریز مکالماتتان به شما نمایش داده شود.
 
 
مرحله اول
 
 
مرحله دوم
 
 
مرحله سوم
 
 
مرحله چهارم
 
اگر به‌جای نسخه وب‌اپلیکیشن از نسخه اپلیکیشن ایرانسل من استفاده می‌کنید هم کافی است در صفحه اصلی این برنامه به بخش «خدمات» بروید و در میان سرویس‌های مختلف «مشاهده ریز کارکرد» را انتخاب کنید تا در بخش «مکالمه» بتوانید ریز مکالمات خود را مشاهده کنید.
 
سیمکارت‌های اعتباری
بنا بر آنچه سایت ایرانسل در خصوص روش‌های دریافت ریز مکالمه‌های سیمکارت‌های اعتباری این اپراتور نوشته است، شما از طریق اپلیکیشن یا وب‌اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانید ریز کارکردها تا ۳ ماه گذشته در فاصله‌های زمانی ۱۵ روزه را از این پلتفرم‌ها مشاهده کنید.
 
برای انجام این کار اگر از نسخه وب‌اپلیکیشن ایرانسل من استفاده می‌کنید در صفحه اصلی آن وارد بخش «سایر» شوید، گزینه «تاریخچه» را انتخاب کنید و سپس روی بخش «دریافت ریز کارکرد» بزنید تا لیست مکالمه‌های خود را ببینید.
 
اگر هم از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده می‌کنید و قصد دارید مکالمات تلفنی تا ۳ ماه گذشته در فاصله‌های زمانی ۱۵ روزه را دریافت کنید کافی است در صفحه اصلی این اپ بخش «خدمات» را پیدا کنید و وارد آن شوید؛ سپس گزینه «مشاهده صورت‌حساب» را انتخاب کنید و ریز مکالماتتان در بازه زمانی مذکور را دریافت کنید.
 
ایرانسل همچنین این امکان را فراهم کرده است که در هر دو نسخه اپلیکیشن و وب‌اپلیکیشن ایرانسل من ۱۵ کارکرد اخیر در ۲ روز گذشته سیمکارت‌های اعتباری را نمایش دهد. برای این کار پس از ورود به اپ یا وب‌اپ ایرانسل من به بخش «سایر» و سپس بخش «تاریخچه» مراجعه کنید و با انتخاب بخش «جزئیات کارکرد ۲ روز آخر» فهرست مکالمه‌های تلفنی دو روز گذشته خود را دریافت کنید.
 
دریافت ریز مکالمات ایرانسل به شیوه حضوری
اگر به اینترنت دسترسی ندارید یا اصلاً گوشی شما هوشمند نیست و این قابلیت را ندارید که از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید یا به هر دلیلی شیوه‌های غیر حضوری را ترجیح نمی‌دهید می‌توانید از امکان دریافت ریز مکالمات خطوط دائمی و اعتباری ایرانسل به روش حضوری استفاده کنید.
 
سیمکارت‌های دائمی
چنانچه سیمکارت ایرانسلی شما از نوع دائمی است، برای دریافت ریزکارکردها تا ۶ دوره گذشته، ۱۵ روز پس از صدور صورت‌حساب و با قابلیت چاپ ریز مکالمات یا ارائه روز آن‌ها روی لوح فشرده می‌توانید به یکی از مراکز فروش و خدمات ایرانسل مراجعه کنید.
 
علاوه بر این، شما این امکان را دارید که برای دریافت ریز مکالمات خط ایرانسلی خود به‌جای مراجعه به یکی از مراکز فروش و خدمات ایرانسل به یکی از مراکز ارتباط با ایرانسل مراجعه کنید. فقط این نکته را در نظر بگیرید که این مراکز فقط ریز مکالمات تا یک ماه پیش از زمان درخواست شما را می‌توانند ارائه کنند.
 
سیمکارت‌های اعتباری
اگر سیمکارت اعتباری ایرانسل را دارید و نمی‌دانید برای استفاده از امکان دریافت ریز مکالمات به شیوه حضوری چه کاری باید انجام دهید، لازم است به شما بگوییم که شما هم مثل مشترکان سیمکارت‌های دائمی ایرانسل باید به یکی از مراکز فروش و خدمات ایرانسل بروید. این مراکز می‌توانند ریزکارکردهای خط ایرانسلی شما تا ۶ ماه پیش از زمان درخواست را به شما ارائه کنند.
 
چنانچه به مراکز فروش و خدمات ایرانسل دسترسی ندارید، می‌توانید مراکز ارتباط ایرانسل سری بزنید و از متصدیان ریز مکالمات خود را درخواست کنید. مراکز ارتباط با ایرانسل کارکردهای خط را، که مربوط به مدت زمان کوتاه‌تری است، به شما ارائه می‌کنند. از این مراکز صرفاً برای دریافت ریز مکالمات تا یک ماه پیش از زمان درخواست می‌توانید کمک بگیرید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.