تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 28, 2023
15:12 شنبه، 6ام آبانماه 1402
کد خبر: 151006

ایلان ماسک به‌دنبال بازنشسته‌کردن بانک‌های سنتی است

ایلان ماسک در جلسه‌ای با حضور کارمندان ایکس گفت این پلتفرم باید تا پایان سال ۲۰۲۴ به سرویس مالی مجهز شود.
 
elomu.PNG
 
ایلان ماسک می‌خواهد ایکس (توییتر سابق) را به مرکز دنیای مالی شما تبدیل کند تا این پلتفرم وظیفه‌ی مدیریت تمامی سرویس‌های مالی‌تان را برعهده بگیرد. ماسک انتظار دارد که سرویس‌های مالی تا پایان سال ۲۰۲۴ وارد ایکس شوند.
 
ایلان ماسک بامداد امروز به وقت ایران جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران و کارمندان ایکس برگزار کرد. این جلسه به‌صورت محرمانه برگزار شد، اما ورج جزئیات آن را فاش کرد. بر اساس ادعای این وب‌سایت، ایلان ماسک در جلسه گفت سرویس‌های مالی ایکس بسیار قدرتمند خواهند بود.
 
ایلان ماسک در بخشی از جلسه به کارمندان ایکس گفت: «وقتی از پرداخت صحبت می‌کنم، منظورم کل زندگی مالی آدم‌ها است. اگر مسئله‌ای به پول ربط داشته باشد، روی پلتفرم ما قابل‌ دسترس خواهد بود. فرقی ندارد که بحث پول باشد یا اوراق بهادار یا چیزهای دیگر. بنابراین سرویس مالی ایکس قرار نیست صرفاً این‌گونه باشد که ۲۰ دلار برای دوست خود بفرستید، منظور من این است سرویسی بسازیم که نیاز به حساب بانکی را از بین ببرد.»
 
لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، دیگر فرد مهمی بود که در جلسه‌ی امروز حضور پیدا کرد. به گفته‌ی یاکارینو، را‌ه‌اندازی سرویس مالی «فرصتی همه‌جانبه» در سال ۲۰۲۴ است. ماسک در تکمیل سخنان یاکارینو اضافه کرد: «اگر این سرویس را تا پایان سال آینده در دسترس قرار ندهیم، مخم سوت خواهد کشید.»
 
بر اساس اسناد فاش‌شده، پلتفرم ایکس در تلاش است مجوز انتقال پول را در ایالت‌های مختلف آمریکا دریافت کند تا در نهایت سرویس مالی را به‌صورت گسترده دردسترس قرار دهد. ماسک در جلسه‌ی امروز گفت که امیدوار است مجوزهای باقی‌مانده در ماه‌های آینده گرفته شوند.
 
ایلان ماسک پیش‌تر بارها گفته بود که می‌خواهد ایکس را به سرویسی مالی تبدیل کند. او سال‌ها قبل سایتی به نام x.com راه‌اندازی کرد که روی سرویس‌های مالی متمرکز بود و تغییر نام توییتر به ایکس به وضوح نشان می‌دهد که شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور به‌سمت تبدیل‌شدن به بانک حرکت می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.