رسانه‌های اجتماعی

November 14, 2023
12:29 سه شنبه، 23ام آبانماه 1402
کد خبر: 151728

حتی کاربران یوتیوب پریمیوم هم از تبلیغات در امان نیستند

اشتراک پرومیوم یوتیوب مزایای بسیاری دارد؛ اما خلاص‌شدن از شر تمام آگهی‌ها را تضمین نمی‌کند.
 
 
درحالی‌که یوتیوب اعلام کرده است که قصد دارد به‌طور جدی‌تر با مسدودکننده‌های تبلیغات مبارزه کند، کاربران ردیت می‌گویند حتی اشتراک پریمیوم یوتیوب هم راهی برای خلاص‌شدن از تبلیغات آن نیست و برخی از تبلیغات هنوز راهی برای خودنمایی پیدا می‌کنند. این موضوع باعث نارضایتی کسانی می‌شود که با خرید اشتراک پولی، قصد دارند محتواهای یوتیوب را بدون تبلیغات آزاردهنده‌اش تماشا کنند.
 
با‌توجه‌به محبوبیت روزافزون یوتیوب در بین کاربران، برخی افراد از مدت‌ها پیش راه‌حلی به نام Ad Blockers یا مسدودکننده تبلیغات را پیدا کرده‌اند تا بتوانند با لپ تاپ و گوشی یا تبلت خود به‌راحتی ویدئوهای یوتیوب را بدون آگهی‌هایش تماشا کنند؛ اما این کار قوانین یوتیوب را نقض می‌کند. راه دیگری که برای ندیدن تبلیغات جلوِ پای کاربران قرار دارد، خرید اشتراک پریمیوم است.
 
به‌گفته‌ی یوتیوب، کاربرانی که حساب کاربری پریمیوم دارند، می‌توانند از تماشای «بدون وقفه» ویدئو لذت ببرند و به تماشای تبلیغات بنری، تبلیغات حین پخش، تبلیغات قبل و بعد از ویدیو و تبلیغات متفرقه مجبور نباشند؛ بااین‌حال، برخی از تبلیغات همچنان مشاهده‌پذیرند.
 
صفحه‌ی پشتیبانی یوتیوب می‌‌نویسد: «شما با خرید اشتراک پریمیوم همچنان ممکن است تبلیغاتی را مشاهده کنید که خود تولیدکننده‌ی محتوا ارائه می‌دهد. این آگهی‌ها می‌توانند در قالب پیوندهای تبلیغاتی در گوشه‌وکنار ویدئو افراد جای بگیرند و به وب‌سایت و کالا یا کانالی مربوط باشد که یوتیوبر آن‌ها را تبلیغ می‌کند.»
 
به‌نظر می‌رسد اکنون می‌توان با اطمینان گفت مسدودکننده‌های تبلیغات یوتیوب دیگر کار نمی‌کنند. با اینکه این شرکت تاکنون در شناسایی مسدود‌کننده‌ها با مشکلاتی مواجه بوده است، قصد دارد مبارزه با آن‌ها را جدی‌تر از پیش ادامه دهد. با این تصمیم، برای فرار از تبلیغات گسترده یوتیوب راهی‌ به‌جز خرید اشتراک پریمیوم وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.