اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 18, 2023
10:29 شنبه، 27ام آبانماه 1402
کد خبر: 151892

همکاری قوه قضاییه و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه آزمایشگاهی و پژوهشی

 
 
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ضمن بازدید از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح همکاری با این پژوهشگاه در حوزه های مختلف را مطرح کرد.
 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ روز گذشته دکتر کاظمی فرد، معاون محترم قوه قضاییه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات همراه با مدیران ارشد حوزه قضایی از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید به عمل آورد و در ادامه با دکتر رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون زمینه‌های همکاری دو جانبه به گفتگو پرداختند.
 
در این نشست، مسائل مربوط به همکاری دو نهاد در حوزه هوش مصنوعی، تست و تأیید تجهیزات الکترونیکی قوه قضاییه و همچنین ارائه راهکار و استفاده از ظرفیت پژوهشی موجود در پژوهشگاه جهت رفع نیازهای قوه قضایی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
دکتر کاظمی فرد در این نشست، از زحمات و دستاوردهای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه و ارتقای علوم و فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی تقدیر کرد و گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همواره رویکرد همکاری با نهادهای پژوهشی و دانشگاه های کشور را داشته و در سال های اخیر این موضوع رشد چشمگیری داشته است، ما نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا با نگاه پژوهشی در زمینه ارائه خدمات به مراجعین، افزایش کارایی و کیفیت فعالیت‌های قضایی هستیم.
 
وی افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، به عنوان مرجع مسئول برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضاییه، آماده همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌های مورد نیاز و اولویت‌دار است.
 
در ادامه این دیدار دکتر رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از حضور و توجه دکتر کاظمی فرد به فعالیت‌های این پژوهشگاه قدردانی کرد و گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از مراکز علمی و پژوهشی و بزرگترین مرکز پژوهشی فاوا در کشور، دارای توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالایی در زمینه تولید و انتقال دانش، ابتکار و نوآوری، طراحی و توسعه سیستم‌ها و شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی، آزمایش و تأیید تجهیزات الکترونیکی و همچنین انجام پروژه‌های پژوهشی و مشاوره‌ای در حوزه فناوری‌های نوین می باشد.
 
وی ادامه داد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به رسالت و وظایف خود، همواره آماده همکاری و ارائه خدمات به قوه قضاییه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی کشور در زمینه‌های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
همچنین در این نشست روسای پژوهشکده‌ها و مراکز به ارائه دستاوردهای پژوهشگاه در حوزه‌های فعالیت خود پرداخته و پیشنهادهایی در خصوص زمینه‌های همکاری با قوه قضاییه مطرح نمودند.
 
در پایان این دیدار، دکتر کاظمی فرد چندین طرح همکاری از جمله همکاری در حوزه هوش مصنوعی و خط و زبان فارسی، تست و تأیید تجهیزات الکترونیکی قوه قضاییه، بحث تبدیل پرونده های فیزیکی به پرونده های الکترونیکی و همچنین همکاری در حوزه امنیت سایبری را به عنوان شروع همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و قوه قضاییه مطرح کرد و قرار شد جزئیات این طرح‌ها در جلسات کارشناسی نهایی و اجرایی گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.