فناوری اطلاعات

November 19, 2023
16:06 یکشنبه، 28ام آبانماه 1402
کد خبر: 152012

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین: در کشور استارت‌آپ یونیکورنی نداریم

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت در کشور استارت‌آپ یونیکورنی نداریم و با منطقه فاصله داریم. او دلیل این موضوع را وارد نشدن کامل بخش خصوصی و سیاستگذاری‌های موجود دانست.
 
 
به گزارش روابط‌عمومی پست، جعفر احمدی، رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در آیین اختتامیه سکوی پرتاب قزوین ضمن قدردانی از مجموعه صد استارت‌آپ و پارادایس هاب، به ارائه آماری درخصوص میزان سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌ها در ایران و کشورهای مختلف پرداخت و گفت: متاسفانه ما هنوز در کشور استارت‌آپ یونیکورنی نداریم و با منطقه فاصله داریم.
او دلیل این امر را ورود نکردن کامل بخش خصوصی و سیاستگذاری‌های موجود، بروکراسی سختگیرانه برای استارت‌آپ‌ها و نبود سرمایه‌گذاری قوی دانست.
 
احمدی به تصویب قانون جهش دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: اگرچه این قانون برای تسهیلگری شرکت‌های دانش‌بنیان است اما در اجرا موفق نبوده است. شرکت‌های استارت‌آپی باید با جسارت بیشتر پیگیر احقاق حق خود بر اساس این قانون و دستورالعمل‌های آن باشند.
 
رویداد سکوی پرتاب قزوین رویداد سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های بذری و پیش بذری با هدف شناسایی و سرمایه‌گذاری  استارت‌آپ‌های استان قزوین برگزار شد‌.
 
طی این رویداد چهار تیم استارت‌آپی که توانسته‌اند از مراحل غربالگری عبور کنند امروز طرح تکمیلی خود را نزد شورای داوران ارائه دادند. داشتن استراتژی ورود به بازار و پتانسیل ورود به بازار رقابتی، مقیاس‌پذیری مدل کسب‌وکار، دارابودن نقشه توسعه محصول و داشتن مزیت رقابتی پایدار و ارزش پیشنهادی مشخص و شفاف و غیره از معیارهای ارزیابی ارائه استارت‌آپ‌ها بود.
 
در این رویداد، علاوه‌بر سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها، از طرح‌هایی که در حد ایده بودند نیز حمایت شد.
رویداد سکوی پرتاب قزوین به همت پارک علم و فناوری قزوین، مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ و پارادایس هاب برگزار شد.
طی این رویداد طرح چهار استارت‌آپ استان قزوین که پیش از مراحل غربالگری رد شده بودند ارائه شد و سه استارتاپ موفق به جذب سرمایه یک میلیارد تومانی از طرف سرمایه گذاران بر اساس رای هیئت داوران شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.