تلفن همراه

گوشی

November 22, 2023
16:17 چهارشنبه، 1ام آذرماه 1402
کد خبر: 152198

گوشی‌های بین‌المللی هواوی همچنان از اندروید پشتیبانی خواهند کرد

هواوی همچنان به پشتیبانی از گوشی‌های مبتنی‌بر رابط کاربری EMUI در بازار جهانی ادامه‌ خواهد داد.
هواوی نسخه‌ی جدید HarmonyOS را بدون پشتیبانی از فایل‌های APK که برنامه‌های بومی اندروید هستند، رونمایی کرد. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، اعلام کرد سیستم‌عامل جدید، آماده‌ی انتشار برای همه‌ی کاربران است و این موضوع باعث سردرگمی صاحبان گوشی هواوی در سراسر جهان شد.
 
یک هفته پس از اعلام خبر اولیه، هواوی شفاف‌سازی کرد که کاربران خارج از چین، سیستم‌عامل جدید را دریافت نخواهند کرد. گوشی ها و تبلت ها در خارج از چین همچنان از رابط کاربری EMUI استفاده خواهند کرد که مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید است و به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بومی اندروید ادامه خواهد داد، اما از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند.
 
بر اساس گزارش CNMO، هواوی به افزایش حمایت خود از توسعه‌دهندگان در سراسر جهان ادامه خواهد داد. این شرکت جامعه‌ی بزرگی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را همراه خود دارد و برای اطمینان از اینکه اپلیکیشن‌های اندروید که از فروشگاه‌های متفرقه دانلود می‌شوند؛ به‌درستی روی گوشی‌های بدون سرویس‌های گوگل کار کنند، تلاش می‌کند.
 
مدیران هواوی بارها اطمینان دادند که به پشتیبانی از گوشی‌ها و تبلت‌ها‌ی این شرکت در بازارهای جهانی ادامه خواهند داد. این شرکت همچنان خود را به‌عنوان یک تولیدکننده‌ی بزرگ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در دنیای گوشی‌های هوشمند می‌بیند.
 
هواوی همچنین تأیید کرده است که به استفاده از نام تجاری EMUI برای دستگاه‌های خارج از بازار چین ادامه خواهد داد تا زمانی که کاملاً مطمئن شود مشتریان آماده‌ی پذیرش HarmonyOS هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.