فناوری اطلاعات

November 25, 2023
13:42 شنبه، 4ام آذرماه 1402
کد خبر: 152473

این اوپو رینو ۱۱ است، موبایلی با طراحی بسیار متفاوت

منبع: زومیت

اوپو گوشی رینو ۱۱ را با پردازنده‌ی دیمنسیتی ۸۲۰۰ و صفحه‌نمایشی با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ رونمایی کرد.
اوپو امروز گوشی‌های رینو ۱۱ و رینو ۱۱ پرو را در در کنار تبلت اوپو پد ایر ۲ در چین رونمایی کرد. این دو گوشی با تغییراتی در طراحی، دوربین‌های ارتقایافته و پردازنده قدرتمندتر از راه می‌رسند. اکثر ویژگی‌ها‌ی این دو گوشی تقریباً یکسان است.

اوپو رینو ۱۱ از نمایشگر ۶٫۷ اینچی خمیده‌ی OLED با وضوح ۲۴۱۲ در ۱۰۸۰ پیکسل (+FHD)، تراکم ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ (PPI) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. پنل ۱۰ بیتی +HDR10 از حداکثر نوردهی ۲۱۶۰ هرتز PWM، حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ی اوپو، گوشی رینو ۱۱ از پردازنده‌ی دیمنسیتی ۸۲۰۰ مدیاتک قدرت می‌گیرد که با رم LPDDR5x و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 جفت شده است. این گوشی اوپو رابط کاربری ColorOS 14 را براساس اندروید ۱۴ اجرا می‌کند و به همراه رینو ۱۱ پرو اولین گوشی‌هایی هستند که با آخرین نسخه‌ی رابط کاربری اختصاصی اوپو عرضه می‌شوند.

اوپو رینو ۱۱ با مجموعه دوربین سه‌تایی در پشت شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال (OIS)، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی IMX709 تله فوتو با زوم ۲ برابری از راه می‌رسد.

رینو ۱۱ در جلو، از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سونی IMX709 برای سلفی و تماس‌های تصویری بهره می‌برد. اوپو ادعا می‌کند که سخت‌افزار دوربین از نظر قدرت پردازش تصویر در سطح پرچمداران سری Find است.

گوشی جدید اوپو هوشمند امکانات ارتباطی متعددی مانند پشتیبانی از دو سیم‌کارت، WiFi 6، بلوتوث 5.4، GNSS و NFC و USB Type-C و اتصال 5G را ارائه می‌دهد و در بخش امنیت، از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

رینو ۱۱ انرژی خود را از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد و از استاندارد شارژ سیمی ۶۷ واتی SuperVOOC پشتیبانی می‌کند.اوپو رینو ۱۱ در رنگ‌های مشکی، سبز و نقره‌ای عرضه می‌شود. امکان پیش‌خرید این محصول هم اکنون در چین فراهم شده و از ۲۵ نوامبر (۴ آذر) به فروش خواهد رسید. خریداران اولیه‌ی این گوشی می‌توانند تا چهار سال پس از خرید، از امکان تعویض باتری رایگان اوپو بهره‌مند شوند.

اوپو گوشی جدیدش را با کانفیگ‌های مختلف از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی تا ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌کند و قیمت گوشی نیز بسته به کانفیگ انتخابی از ۳۵۰ تا ۴۲۰ دلار متغیر است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.